Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Undrar om mickning av trummor [bastrumma, 3 pukor, virvel, crash (ev 2 d:o), ride o hi-hat] för

hemstudio (i mitt sommarhus)! Har aldrig mickat trummor förut! Kollat runt och frÄgat lite: verkar

en Shure Beta 52 (bastrumma), en Shure SM 57 (virvel) och tvÄ Kel HM-1 (överhÀng) plus en

Shure 57 i "reserv" för att kunna betona en extra viktig "del" av trumsetet en bra permanent all-

round lösning? (Det spelas mest rock.)

Eller behöver jag en mick per trumma (en del sÀger det kan ge "lÀckage"-problem)? Shure har ju

i sÄ fall ett paket med 6 mickar - kan det dÄ vara nÄgot utgÄ frÄn och vad skall det i sÄ fall komp-

letteras med?

(Mer Àn en mick per trumma blir nog överkurs för min del, och jag vill inte komplicera det hela

med anvÀnda onödigt mÄnga mickar. OvannÀmda mikrofoner indikerar tillgÀngligt "budget"!)

Tacksam för hjÀlp!

Annons
Postat

blir ju inte sÀmre av att ha flera mikrofoner fast det funkar nog bra med dom du sÀger.

tvÄ mikrofoner pÄ virveln kanske? en över och en under.

Postat
Hej!

Undrar om mickning av trummor [bastrumma, 3 pukor, virvel, crash (ev 2 d:o), ride o hi-hat] för

hemstudio (i mitt sommarhus)! Har aldrig mickat trummor förut! Kollat runt och frÄgat lite: verkar

en Shure Beta 52 (bastrumma), en Shure SM 57 (virvel) och tvÄ Kel HM-1 (överhÀng) plus en

Shure 57 i "reserv" för att kunna betona en extra viktig "del" av trumsetet en bra permanent all-

round lösning? (Det spelas mest rock.)

Det blir bra sÄdÀr, sen Àr ju mikvalen upp till var och en men som grundsÀttning kan du fÄ det dÀr att lÄta riktigt bra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.