Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag anvÀnder Logic 5.5 (yes, PC-anvÀndare!) och har ljudkortet M-Audio Fast Track Pro.

ASIO-funktionen fungerar felfritt och Microsofts egna midi-grejs fungerar men jag fÄr inte ljudkortets midi-funktion att ljuda! VÀljer jag ett midispÄr och att uppspelaren skall vara Fast Track Pro Midi Out sÄ hörs det ingenting nÀr jag spelar pÄ min synth. Signaler gÄr fram eftersom Logic talar om vilken ton det Àr i transport-fönstret sÄ jag fÄr anta att jag kopplat midikablarna rÀtt!

I Ljudegenskaperna har jag valt att uppspelaren av MIDI skall vara Fast Track Pro Midi Out.

Vad har jag missat?

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Är dessvĂ€rre inte nĂ„n midifantom men har du syntens midi ut till midi in pĂ„ ljudkortet och midi ut pĂ„ ljudkortet till midi in pĂ„ synten och allt i programmet i övrigt Ă€r rĂ€tt som du sĂ€ger sĂ„ borde det ju vara nĂ„n instĂ€llning i synten som krĂ„nglar? För det Ă€r vĂ€l Syntens ljud som du vill spela upp? Kolla manualen till synten undrar just om det inte kan ha att göra med det dĂ€r local on och off eller vad det heter. Och sen mĂ„ste ju syntens ljud som du vill lira vara instĂ€lld pĂ„ den midikanal som logic skickar pĂ„. Är det inget fel dĂ€r sĂ„ Ă„ker du nog pĂ„ att kolla Logic manualen hur man meckar till det eller det kanske stĂ„r i hjĂ€lpen rent av.

Göran

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.