Jump to content
Annons

Färger i Sonar


AssOwL™

Recommended Posts

Varning!

En totalt oviktig tråd.... 😄

Ställer ni in färgerna i Sonar själva som ni vill ha det? Eller använder ni nåt medföljande tema? Laddar ni hem och importerar till Sonar? Har ni nån favorit? Jag gillar om det är behagligt för ögonen, men ändå tillräckligt med skillnad på olika saker så att man ser det ganska lätt. För stor kontrast blir jobbigt tycker jag.

Det är kanske oviktigt tycker en del, men kan vara schysst att få det att se ut som man vill... om man har lite tid över alltså... 😛 Det tar ju en liten stund att lista ut en del av inställningarna.

Om ni har nåt färg-tema som ni gjort och vill dela med er, så är det bara kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vill bara flika in och berätta att jag är svårt avundsjuk på möjligheten att ens kunna ändra färger i sitt musikprogram. I Cubase kan man gå ifrån blått till ljusare eller mörkare blått.

Jag sticker ut hakan och säger: Tyskar är dumma i huvet!

(Sådärja, nu smyger jag ut igen och låter er fortsätta diskussionen.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt måste inte vara viktigt. 😄 Jag har sett detta om färgscheman men inte testat. Tycker det är jobbigt om för mycket vitt, typ worrddokument, men i Sonar upplever jag inte att jag blir bländad annat än i hjälpdelen. Inte sett behov av färgscheman alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara flika in och berätta att jag är svårt avundsjuk på möjligheten att ens kunna ändra färger i sitt musikprogram. I Cubase kan man gå ifrån blått till ljusare eller mörkare blått.

Jag sticker ut hakan och säger: Tyskar är dumma i huvet!

(Sådärja, nu smyger jag ut igen och låter er fortsätta diskussionen.)

Hehe... 😛

Ja, de borde skämmas! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt måste inte vara viktigt. 😄 Jag har sett detta om färgscheman men inte testat. Tycker det är jobbigt om för mycket vitt, typ worrddokument, men i Sonar upplever jag inte att jag blir bländad annat än i hjälpdelen. Inte sett behov av färgscheman alltså.

Jo, det blir jobbigt med för mycket vitt. Allra helst om det används med t.ex svart. Jag reagerade på temat som jag hade (standard?), för det var för liten skillnad på om jag hade valt ett audio/midi spår mot de andra icke valda spåren, så jag ville tydligare och snabbbare se vilket spår som var valt när jag scrollade bland spåren. Jag läste oxå på nåt forum om det och laddade hem en massa teman, men det slutade med att jag justerade själv i alla fall...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...