Jump to content
Annons

Bra gitarr för fusion


MagnusFBG

Recommended Posts

Hej

Jag är trött på min 60-talsgitarr som har spenderat alldeles för mycket tid i ett f.d. hönshus och på en vind (=låter hemskt, är fruktansvärt skadad i lacken!). Jag fick den när jag var 8-9 nånting och nu är jag 19... Dags för en ny!

Jag spelar jazz-fusion (tänk T-Square: http://www.youtube.com/watch?v=UKk0Ja75IH0) så jag behöver ingen jättetung metaldist-gitarr, men lite kraft ska det ju vara i den.

Här är några alternativ jag har funderat över (plånboken säger stopp vid ca 5000):

Yamaha RGX A2

Epiphone LP (någon av de tusen olika modellerna 😆 )

Ibanez EXR170-IB

Har ni några bättre förslag?

//Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ibanez S eller SA modeller. Jag har en SA-260 som låter bra och är skön att lira på. Ligger väl kring 6000 ny, men det borde finnas beggat?

Annars deras JS modeller (Joe Satriani-signature) men då får du nog leta noga bland radannonserna för att hamna under 5000.

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibanez S eller SA modeller. Jag har en SA-260 som låter bra och är skön att lira på. Ligger väl kring 6000 ny, men det borde finnas beggat?

Annars deras JS modeller (Joe Satriani-signature) men då får du nog leta noga bland radannonserna för att hamna under 5000.

Lycka till.

Fusionkungen Frank Gambale spelade bl.a. på Ibanez S modell. (egen fgm modell?)

Min favoritform bland Ibanezgitarrer (gillar inte alls den kantiga RG-formen)

Nu spelar han bl.a. på Yamaha AES-FG.

http://www.frankgambale.com/faq.html

Mickvalet vet jag inte.

Men han har en typisk fusionton så det kan vara värt att kolla in hans setup.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...