Erkii Postat 19 augusti 2007 Postat 19 augusti 2007 (redigerat) TÀnkte bygga mig en musikdator inom nÀrmaste framtiden och skulle behöva tips och rÄd för lÀget idag. Har sökt och lÀst lite befintliga trÄdar redan kring Àmnet, men skulle vilja ha fler tips & rÄd. Den dator jag har, har jag genom jobbet. Snart har det gÄtt 3 Är och det börjar bli dags att antingen köpa loss den eller lÀmna tillbaka den. Prestandan jag har idag Àr: Intel Pentium 4 (3,2 GHZ) och 512 i ram. OvanstÄende Àr vÀl det nödvÀndigaste för er att veta kanske? I övrigt har jag köpt till de ljudapplikationer jag vill ha sÄ dom kan vi rÀkna bort. NÀr man ska bygga sig en musikdator Àr det dÄ proccessorn och ram minnet som Àr det viktigaste? Moderkortet lÀr ju spela roll ocksÄ. Vad skulle ni rekommendera? Det Àr en musikdator som ska anvÀndas i hemmet. Ribban ligger vÀl pÄ nÀrmare 10 000:- Redigerat 19 augusti 2007 av Erkii
Qbaze Postat 21 augusti 2007 Postat 21 augusti 2007 Hej Jag Ă€r i samma lĂ€ge som dig ....ska bygga en bra studio-dator....för hemma-bruk. Jag har ingen direkt "studio-dator-vana" sen tidigare, men har lĂ€st andra inlĂ€gg hĂ€r pĂ„ forumet om vad som rekomenderas osv. ...kan kanske vara till nĂ„n hjĂ€lp... Detta ska jag köpa snart: (förmodligen) Antec Performance One P180B - miditower - ATX Antec NeoHE 500PEC - nĂ€taggregat - 500 Watt Intel Core 2 Duo E6600 / 2.4 GHz processor ASUS EN7300GT SILENT/HTD - grafikadapter - GF 7300 GT - 256 MB Intel Desktop Board DG965WH - moderkort - ATX - iG965 ZALMAN CNPS 9500 LED - processorkylare Kingston ValueRAM minne - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pin - DDR II 2st Seagate Barracuda 7200.10 - hĂ„rddisk - 320 GB - SATA-300 Jag tror detta ska funka rĂ€tt bra.... /Andreas đČ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.