kvd669o Postat 14 augusti 2007 Dela Postat 14 augusti 2007 Jag ska installera själva kortet i nya datorn Antec Case Performance One P182 Gun Metal Black without PSU/utan nätagg chassi och undrar om det är nåt man måste tänka på så man inte förstör datorn eller kortet när man sätter dit det? Är helt ny på att stoppa in kort och annat i datorn och att låta min närmaste datorbutik göra det kostar 750 kronor vilket är löjligt mycket för att stoppa in ett ljudkort. /Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 14 augusti 2007 Dela Postat 14 augusti 2007 Det enda man bör tänka på när man meckar i datorer är statisk elektricitet. Se till att du avjordar dig själv. Genom att ta tag i ett element efter du satt vid datorn blir du av med all statisk elektricitet. Så dra ur sladden från datorn. Lägg en hand på omålad metall på datorchassit och den andra på elementet. Sen är det bara att trycka in kortet. Om du glömmer bort skruvmejseln och måste gå till andra sidan rummet över den långhåriga mattan med dina raggsockor. Glöm inte att lägga en hand på elementet innan du börjar mecka. Vill man kan man dra en ståltråd från elementet till vristen men det räcker att bara avjorda sig med enkel handläggning på elemtet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kvd669o Postat 14 augusti 2007 Trådstartare Dela Postat 14 augusti 2007 Tack så mycket för svaret Dr Hans 😛 Nu ska jag bara få ut kortet från den gamla datorn också utan att den skadas. Vet du om man kan damma av kortet alltså audiophile 24/96 ljudkortet för den är rätt dammig,utan att man skadar några kretsar eller det som finns på själva kortet ? Sen undrar jag om nån orkar svara om vad sladden heter som man köper när man vill använda den digitala in och utgången på audiophile 24/96 kortet "S/PDIF" står det nånting 😊 Jag tror den heter nåt typ rca coaxial eller heter den bara coaxial ? 😕 /Håkan 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.