Jump to content
Annons

Ljudproblem

Recommended Posts

Moltas (oregistrerad)
Postat

Hejsan !

Köpte för ett tag sedan ett E-MU 0404 och fick Cubase LE på köpet. Mitt problem är att jag inte får något ljud ut i mina högtalare, inte ens om jag kör en låt i Windows Media Player. Inställningarna för uppspelning är korrekt gjorda i Windows och jag får utslag på samtliga mätare, både i Cubase och Patch Mixern men alltså inget ljud ut.

Någon som har några idéer om vad det kan bero på så vore jag tacksam för snart bränner jag möget på bål.

Mvh

Moltas

Annons
Postat

Till vad har du kopplat högtalarna? Line out? 😛😉

Moltas (oregistrerad)
Postat
Till vad har du kopplat högtalarna? Line out? 😄😄

Hej !

Tackar för svaret men allt var rätt kopplat och problemet är numera löst. Det visade sig att drivrutinerna till ljudkortet var uråldriga så det blev till att suga hem dom senaste via Creative´s hemsida.

Efter det fick jag ljud men det lät väldigt illa, fick då gå in och ändra Latencyn i Cubase och se goddag, det lät bra.

En polare nämnde något om att Cubase LE är en "light"-variant som man inte kan använda VSTplugins till (förutom de som medföljer) utan man måste uppgradera till SX eller liknande.

Stämmer detta? Skulle annars uppskatta om någon kunde länka mig till en sida med lite schyssta plug-ins.

Mvh

Moltas

• 2 månader senare...
Postat

Kan man bumpa andras trådar`??

Jag undrar samma sak ju!!!

Jag kanske köper Emu0404 imorgon och där följer cubase Le med.

Kan jag inte köra VST plugins eller rewire mot Reason så får jag nog hoppa över

Tacksam för snabbt svar för det är natti natti här snart ju.

Postat

Jag har själv kört Cubase LE med VST-instrument/effekter och rewirat Reason. Inga problem där inte!

Postat
Jag har själv kört Cubase LE med VST-instrument/effekter och rewirat Reason. Inga problem där inte!

Tack tack för det!!

Då handlar jag imorgon

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.