Jump to content
Annons

Separera trummorna i Ez Drummer


Don_tabares

Recommended Posts

Hej, jag använder Cuase se 3 samt ez drummer, Mitt problem är att jag inte vet hur jag skall göra för att kunna separera de olika trumdelarna då jag gör om midi filerna till Audio, Så att jag kan ha ett audio spår som heter baskagge hi hat mm , Hur gör jag ?? Då jag nu använder drag and drop som hamnar ju midi spåret som en samlad loop i samma spår å då jag gör om de spåret till Audio så hamnar allt i samma spår, väldigt tacksam för svar Mvh Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hoppas jag förstod dig rätt. Du vill kunna sätta plugs på tex kaggen etc?

Då går du in i Ezdrummers mixer. Under varje trumma har du output där det står Trk1 osv. Klickar du på denna kan du välja vilken kanal varje ljud ska ligga på, väljer du dessutom Multichannel hamnar alla på olika kanaler.

Går du nu in under cubase egen mixer så ser du alla kanaler som Ezdrummer använder, här kan du equa, lägga på plugs etc.

Happy programming.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, tack för snabbt bra svar, men ska jag eq:a använda kompressor på dem då de fortfarande är i midi ?, det jag försökt är att göra de då de är omkodade till audio men då hamanr de som sagt i ett å samma spår å kan bara påverka trumsettet i helhet

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, tack för snabbt bra svar, men ska jag eq:a använda kompressor på dem då de fortfarande är i midi ?, det jag försökt är att göra de då de är omkodade till audio men då hamanr de som sagt i ett å samma spår å kan bara påverka trumsettet i helhet

Exakt - Eqa och skruva i "midiläge" tills du är nöjd. Sen kan du dra rubbet till ett gruppspår och där t ex lägga en lätt kompressor på hela pkt och ha alla nivåer klara på en regel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, tack för snabbt bra svar, men ska jag eq:a använda kompressor på dem då de fortfarande är i midi ?, det jag försökt är att göra de då de är omkodade till audio men då hamanr de som sagt i ett å samma spår å kan bara påverka trumsettet i helhet

Men om du följer Tjongans råd som han skrev här ovanför. Går in på EZ Drummer mixern, vänsterklickar på ett av spåren och väljer multi channel så får du ju ut det som separata spår under VST-instruments-> EZ Drummer i Cubase. Sen kan du ju gå in på varje separat spår och lägga eq, kompressor, reverb osv osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...