Jump to content
Annons

Focusrite Saffire

Recommended Posts

onkelT (oregistrerad)
Postat

Hej

jag har nyss köpt en focusrite saffire, allting fungerar som det ska tills jag försöker få in ljudet i cubase. Ljudkortet ger signal in till det ''inbyggda mixerbordet'' i datorn. Men ger ingen somhelst signal cubase eller till datorn eller dess högtalare. Efter som detta är min första hemastudio har jag inte så mycket erfarenhet av det sedan innan.

Annons
Postat

Låter i mina öron som det helt enkelt är en inställning bara i Cubase. Men jag har inte Cubase själv och vet därför inte hur det är i just det programmet. kan tänka mig att det heter Device setup eller nått. Kolla så att du har valt Saffire som ditt ljudkort in till Cubase. Eller så är det nån insträllning i Windows, vilket jag inte heller kan då jag sitter på MAC. Hm...blev visst inte så mycket hjälp detta, men kolla dina inställningar och se om du hittar nått som inte stämmer.

onkelT (oregistrerad)
Postat

Tack så mycket :rolleyes: nu funkar det:D

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.