Jump to content
Annons

Problem med Phase x24


intacto

Recommended Posts

Hej!

Jag har nyligen köpt ett Terratec phase x24 och det blev genast problem. När kortet är inpluggat och väljs som ljudkort så tar det mellan 5 och 30 minuter innan datorn totalfryser, oavsett vad man gör på datorn för tillfälligt. Jag ringde jam, där jag köpt kortet, och de gav mig ett nytt phase bara ifall att, men problemet kvarstod. Det "självklara" problemet var då att mitt firewirekort var för kasst, så jag fick tipset att skaffa ett Belkin-firewirekort med texas instrument chip. Gjort det nu, och problemet kvarstår. Jag håller verkligen på att bli fullkomligt galen och har inte hittat någon med samma problem. Datorn fryser i alla fall inte pga överhettning och det är firewirekortet som är problemet, för om datorn fryser och jag drar ut FW-kortet så rebootar hela systemet. Förövrigt så funkar kortet klockrent de korta stunder det fungerar. Inga problem med vare sig uppspelning eller inspelning.

Oerhört tacksam för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Annons

hejsan, nu har jag inget hår kvar...

har suttit hela natten och försökt lista ut va som är problemet med mina microfoner.

En helt ny SP b1a som inte fungerar och ett helt nytt ljudkort och en helt ny sladd.

finns det några vanliga fel som folk gör ? har slängt på 48volten så d e inte heller felet.

även min 1 kanal har börjat brusa vid bruk av lajnad gitarr efter jag pluggat in och ut xlr sladden.

snälla snälla snälla snälla.. hjälp mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...