Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Har ett PreSonus Firebox externt ljudkort. Har nu lagt vantarna på en synt jag vill koppla in till kortet. Har aldrig kört nå Midi tidigare och lyckas inte hitta en kabel jag kan koppla in med. Ljudkortets baksida ser ut såhär;

fireboxrear.jpg

Uppenbarligen har jag Midi IN men vad ska jag köra för kabel till synten? har kolla jamshop och 4sound men de verkar bara ha midikablar med "samma" kontakter i båda ändarna. Nån som har ett tips på var jag får tag på denna kabel?

Annons
Postat
Tja!

Har ett PreSonus Firebox externt ljudkort. Har nu lagt vantarna på en synt jag vill koppla in till kortet. Har aldrig kört nå Midi tidigare och lyckas inte hitta en kabel jag kan koppla in med. Ljudkortets baksida ser ut såhär;

fireboxrear.jpg

Uppenbarligen har jag Midi IN men vad ska jag köra för kabel till synten? har kolla jamshop och 4sound men de verkar bara ha midikablar med "samma" kontakter i båda ändarna. Nån som har ett tips på var jag får tag på denna kabel?

Till fireboxen fick man en liten kabelpiska som kopplas in i urtaget strax ovanför texten "MIDI - S/PDIF". Ur denna finns två anslutningar för MIDI I/O samt två kablar för S/PDIF I/O.

Postat
Tja!

fireboxrear.jpg

Till fireboxen fick man en liten kabelpiska som kopplas in i urtaget strax ovanför texten "MIDI - S/PDIF". Ur denna finns två anslutningar för MIDI I/O samt två kablar för S/PDIF I/O.

Åfan, dax att leta fram förpackningen med andra ord. Tack 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.