Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har presis kjöpt en Samson USB mic - men besvikelsen var stor når jeg icke hittar micen i Logic.

Den är vald som ljudkälla i valpanel og i Ljud og Midi oppsett och fungerar i Garageband men hittar den icke i Logic!

Dom alternativ jag får upp i Logic är "Built-in Input", "Built-in Microphone" och min Mobiltelefon(?).

Någon som har en lösning?

Redigerat av Craft
Annons
Postat
Har presis kjöpt en Samson USB mic - men besvikelsen var stor når jeg icke hittar micen i Logic.

Den är vald som ljudkälla i valpanel og i Ljud og Midi oppsett och fungerar i Garageband men hittar den icke i Logic!

Dom alternativ jag får upp i Logic är "Built-in Input", "Built-in Microphone" och min Mobiltelefon(?).

Någon som har en lösning?

Hmmm

Mitt problem är fortfarande olöst - fann ut at micken fungerar i Skype också, men Logic hittar inte micken - konstigt!

Postat

Case closed

Fann løsningen efter mycket søkande:

Här är lösningen om någon annan skulle råka ut för samma problem

Open Audio MIDI Setup (from the Applications/Utilities folder)

Go to the Audio Menu - Open Aggregate Device Editor ⇧⌘A

Click on the + button to create a new device

It's a good idea to rename it (double click on Aggregate Device in the list and enter the new name eg. CO1U)

The list at the bottom of the window will show all the audio devices connected to the computer. Select the ones you want the device to use by checking the “use” button. For instance, if you only have a CO1U connected you will need to check CO1U and Built-in Audio. Check the clock button on one of the devices, not the CO1U.

Click Done

And that’s it. The device will then appear in Logic under Audio Hardware and Drivers as an available I/O.

/Craft

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.