Jump to content
Annons

midiklaviatur med protools


Recommended Posts

hej alla

det hade varit super om jag kunde få hjälp med denna.

jag har ett edirol midi keyboard och använder pro tools. jag kan inte få pro tools att "hitta" keyboarden. jag antar att man kan konfigurera detta på något vis, men är inte van vid midi.

är det någon som vet hur det funkar?

vänligen

martin sörensson

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

MAC eller PC? Det står väldigt tydligt i manualen till pro tools hur du ska göra. Har du tittat där först och främst? en sista fråga, hittar datorn din midisynth som den ska? Är det usb eller midikabel? Har du Mbox eller digi002 osv..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
MAC eller PC? Det står väldigt tydligt i manualen till pro tools hur du ska göra. Har du tittat där först och främst? en sista fråga, hittar datorn din midisynth som den ska? Är det usb eller midikabel? Har du Mbox eller digi002 osv..

Jag bara inte står ut med det svaret! "Det står väldigt tydligt i manualen till pro tools hur du ska göra. Har du tittat där först och främst?" Om kille inte vill titta i manualen utan istället få lättare hjälp här på forumet är det väll helt okej, eller hur!!! Om du vet svaret kan du väll berätta det istället för att var dryg!

Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

MAC eller PC? Det står väldigt tydligt i manualen till pro tools hur du ska göra. Har du tittat där först och främst? en sista fråga, hittar datorn din midisynth som den ska? Är det usb eller midikabel? Har du Mbox eller digi002 osv..

Jag bara inte står ut med det svaret! "Det står väldigt tydligt i manualen till pro tools hur du ska göra. Har du tittat där först och främst?" Om kille inte vill titta i manualen utan istället få lättare hjälp här på forumet är det väll helt okej, eller hur!!! Om du vet svaret kan du väll berätta det istället för att var dryg!

Jocke

Va absolut inte meningen att vara dryg 🙁 Men behöver fortfarande veta om det är PC eller MAC 😆 Hursomhelst, Anslut din midiklaviatur i ditt operativsystem. Då jag har MAC så utgår jag från det iaf. Jag kopplade först midikabel mellan min synth och min Digi002. Sedan gick jag in på Audio midi setup i operativet och kopplade ihop synthen med digi002. Sen startade jag pro tools och det var bara att köra. I Pro tools kan du komma åt ditt operativssystems inställningar genom att klicka på setup/midi/midi studio.

Hoppas detta hjälper och jag ber hemskt mycket om ursäkt om du fann mitt svar att vara drygt. Det var aldrig min mening. friends? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
MAC eller PC? Det står väldigt tydligt i manualen till pro tools hur du ska göra. Har du tittat där först och främst? en sista fråga, hittar datorn din midisynth som den ska? Är det usb eller midikabel? Har du Mbox eller digi002 osv..

Jag bara inte står ut med det svaret! "Det står väldigt tydligt i manualen till pro tools hur du ska göra. Har du tittat där först och främst?" Om kille inte vill titta i manualen utan istället få lättare hjälp här på forumet är det väll helt okej, eller hur!!! Om du vet svaret kan du väll berätta det istället för att var dryg!

Jocke

Va absolut inte meningen att vara dryg :rolleyes: Men behöver fortfarande veta om det är PC eller MAC 😛 Hursomhelst, Anslut din midiklaviatur i ditt operativsystem. Då jag har MAC så utgår jag från det iaf. Jag kopplade först midikabel mellan min synth och min Digi002. Sedan gick jag in på Audio midi setup i operativet och kopplade ihop synthen med digi002. Sen startade jag pro tools och det var bara att köra. I Pro tools kan du komma åt ditt operativssystems inställningar genom att klicka på setup/midi/midi studio.

Hoppas detta hjälper och jag ber hemskt mycket om ursäkt om du fann mitt svar att vara drygt. Det var aldrig min mening. friends? 🙂

Du såg att det var miss9(jocke) som skällde ut dig och inte martinsörensson...?

Just a parantesus...

lp&u

Svante

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...