Finnen Postat 15 juli 2007 Postat 15 juli 2007 Tja... Sedan vÄras nÀr jag hade lite problem har allt funkat smÀrtfritt o man har hunnit lÀra sig en hel del nytt. NusÄ till ett problem som jag inte kunnat hitta nÄt om i instruktionsmanualen. Har precis spelat in en liten bluesdÀnga bestÄende av tre gitarrspÄr samt trummor som jag spelat in via VST-verktyget GrooveAgent. NÀr jag kör min audiomixdown för att sedan lyfta ut allt till windowsmediaplayer sÄ kommer inget ljud. Tidigare projekt har funkat felfritt men nu sÄ ja, krÄngel. H ar det nÄt att göra med vst-spÄret? NÄn extra instÀllning jag mÄste göra? En annan grej jag mÀrkt Àr att nÀr jag gÄr in för att lyssna pÄ lÄten sÄ mÄste jag starta GrooveAgent för att höra trumspÄret. InnebÀr detta att nÀr jag vÀl kan lyssna o brÀnna lÄten pÄ cd sÄ följer inte trummorna med? Tack pÄ förhand.
DrHans Postat 15 juli 2007 Postat 15 juli 2007 Tja... Sedan vÄras nÀr jag hade lite problem har allt funkat smÀrtfritt o man har hunnit lÀra sig en hel del nytt. NusÄ till ett problem som jag inte kunnat hitta nÄt om i instruktionsmanualen. Har precis spelat in en liten bluesdÀnga bestÄende av tre gitarrspÄr samt trummor som jag spelat in via VST-verktyget GrooveAgent. NÀr jag kör min audiomixdown för att sedan lyfta ut allt till windowsmediaplayer sÄ kommer inget ljud. Tidigare projekt har funkat felfritt men nu sÄ ja, krÄngel. H ar det nÄt att göra med vst-spÄret? NÄn extra instÀllning jag mÄste göra? En annan grej jag mÀrkt Àr att nÀr jag gÄr in för att lyssna pÄ lÄten sÄ mÄste jag starta GrooveAgent för att höra trumspÄret. InnebÀr detta att nÀr jag vÀl kan lyssna o brÀnna lÄten pÄ cd sÄ följer inte trummorna med? Tack pÄ förhand. Borde du inte behöva ett midispÄr som berÀttar för grooveagent vad den skall spela?
Fredrik Karlsson Postat 15 juli 2007 Postat 15 juli 2007 Tja... Sedan vÄras nÀr jag hade lite problem har allt funkat smÀrtfritt o man har hunnit lÀra sig en hel del nytt. NusÄ till ett problem som jag inte kunnat hitta nÄt om i instruktionsmanualen. Har precis spelat in en liten bluesdÀnga bestÄende av tre gitarrspÄr samt trummor som jag spelat in via VST-verktyget GrooveAgent. NÀr jag kör min audiomixdown för att sedan lyfta ut allt till windowsmediaplayer sÄ kommer inget ljud. Tidigare projekt har funkat felfritt men nu sÄ ja, krÄngel. H ar det nÄt att göra med vst-spÄret? NÄn extra instÀllning jag mÄste göra? En annan grej jag mÀrkt Àr att nÀr jag gÄr in för att lyssna pÄ lÄten sÄ mÄste jag starta GrooveAgent för att höra trumspÄret. InnebÀr detta att nÀr jag vÀl kan lyssna o brÀnna lÄten pÄ cd sÄ följer inte trummorna med? Tack pÄ förhand. Borde du inte behöva ett midispÄr som berÀttar för grooveagent vad den skall spela? Jo det behövs! Finns flera olika tillvÀgagÄngssÀtt beroende pÄ hur man föredrar att arbeta, i manualen gÄr de igenom detta, kan vara lite klurigt om man inte lÀser dÀr!
Finnen Postat 15 juli 2007 TrÄdstartare Postat 15 juli 2007 Tja... Sedan vÄras nÀr jag hade lite problem har allt funkat smÀrtfritt o man har hunnit lÀra sig en hel del nytt. NusÄ till ett problem som jag inte kunnat hitta nÄt om i instruktionsmanualen. Har precis spelat in en liten bluesdÀnga bestÄende av tre gitarrspÄr samt trummor som jag spelat in via VST-verktyget GrooveAgent. NÀr jag kör min audiomixdown för att sedan lyfta ut allt till windowsmediaplayer sÄ kommer inget ljud. Tidigare projekt har funkat felfritt men nu sÄ ja, krÄngel. H ar det nÄt att göra med vst-spÄret? NÄn extra instÀllning jag mÄste göra? En annan grej jag mÀrkt Àr att nÀr jag gÄr in för att lyssna pÄ lÄten sÄ mÄste jag starta GrooveAgent för att höra trumspÄret. InnebÀr detta att nÀr jag vÀl kan lyssna o brÀnna lÄten pÄ cd sÄ följer inte trummorna med? Tack pÄ förhand. Borde du inte behöva ett midispÄr som berÀttar för grooveagent vad den skall spela? Jo det behövs! Finns flera olika tillvÀgagÄngssÀtt beroende pÄ hur man föredrar att arbeta, i manualen gÄr de igenom detta, kan vara lite klurigt om man inte lÀser dÀr! Ja alltsÄ... Jag kör Grooveagent genom ett midispÄr, de gör jag. O allt blir som de ska. nÀr jag gÄr in pÄ lÄten ser man tom "hacken" som lÀmnas nÀr man trycker in en fill osv. O nÀr jag vÀl startar grooveagent sÄ spelar den oxÄ upp det jag spelade in, precis enligt önskemÄl. Men det som stör mest Àr detta att inget ljud alls kommer med nÀr jag spelar upp i Media playern, o detta trots att jag gör exakt likadant som med tidigare grejjer dÀr jag enbart spelat in gitarrspÄr.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 15 juli 2007 Postat 15 juli 2007 Ăr det inte bara sĂ„ att audio mixdown inte tar med midispĂ„r Ă€ven om dom kanske lĂ„ter nĂ€r du spelar upp dom i Cubase. Hur som helst mĂ„ste vara nĂ„n instĂ€llning i cubase som du ska göra för att fĂ„ med midispĂ„ren oxĂ„.
Lars XLN Audio Postat 15 juli 2007 Postat 15 juli 2007 Har aldrig provat GA. Normalt sÄ gör audio export precis samma som audio playback. Det som spelas upp nÀr man lyssnar skrivs till en fil istÀllet. Och om man inte kryssar i "realtime" sÄ gör Cubase det sÄ snabbt processorn klarar. Om spÄr inte kommer med sÄ kan det bero pÄ att man routat de kanalerna till en annan utgÄng Àn stereo out. (Man kan vÀlja vilken output som ska exporteras) Om man t ex kör med flera separata outs till en extern mixer sÄ hör man ju allt nÀr man lyssnar, men om man sen gör en export sÄ exporteras bara det som Àr routat till just den utgÄngen man valt.
Finnen Postat 15 juli 2007 TrÄdstartare Postat 15 juli 2007 LÄter ju jÀvligt vettigt. Ska prova sÄ snart ungarna sover... Äterkommer.
Finnen Postat 18 juli 2007 TrÄdstartare Postat 18 juli 2007 LÄter ju jÀvligt vettigt. Ska prova sÄ snart ungarna sover... Äterkommer. Nada, Zipp, Zero. fattar inte varför trummorna inte kommer med. MidispÄret följer med medan jag klickar fram ett trumkomp med gitarrerna i bakgrunden men sÄfort jag stÀnger av inspelningen sÄ försvinner midispÄret... det jag gör Àr att starta en midikanal, vÀljer "all midi" som input, Groove agent som output. Klickar pÄ W inför inspelningen. Precis som manualen sÀger dÄ. Det skumma Àr att GA spÄret ligger kvar sÄ att om jag startar GA igen sÄ kan den lÀsa det jag spelat in. Men midispÄret vill inte fÀsta typ... Tips?
Assar Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 Normalt sĂ„ gör audio export precis samma som audio playback. Det som spelas upp nĂ€r man lyssnar skrivs till en fil istĂ€llet. Och om man inte kryssar i "realtime" sĂ„ gör Cubase det sĂ„ snabbt processorn klarar. Om spĂ„r inte kommer med sĂ„ kan det bero pĂ„ att man routat de kanalerna till en annan utgĂ„ng Ă€n stereo out. (Man kan vĂ€lja vilken output som ska exporteras) NjĂ€e, teoretisk Ă€r det sĂ„. Praktiken ser ibland annorlunda ut, Ă€ven om routingen Ă€r korrekt. Sen jag uppgraderade till CS4 kör jag alltid audio export i "real time", annars missas ofta nĂ„t spĂ„r. För det mesta handlar det i o f s om sĂ„nt som Ă€r rewirat frĂ„n Reason. ĂndĂ„ har jag en vĂ€l presterande dator. Mycket irriterande.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.