Jump to content
Annons

Brusproblem med stormembransmick och mickpreamp.


Snuggles

Recommended Posts

Hejsan.

Jag köpte för ett tag sedan en Stormembransmick (TSM MT87s MkII) och en Mickpreamp (ART Tube MP). När jag kopplar in den i min laptop genom minitelen i det inbyggda ljudkortet får jag ett väldigt högljudt bakgrundsbrus.

Inget av detta märks av när man har headsetet i. Jag läste att det kunde ha med strömkabeln, men det blev ingen skillnad när man pluggade ur den. Jag har dessutom provat min utrustning i min brors studio (med ett serilöst ljudkort.) och då fungerar det felfritt. Vad som är undligt är att när jag använder hanns mickpreamp med min mick i min dator, funkar det också helt okej för mig.

Exempel:

http://rapidshare.com/files/41920922/exempel.mp3

Någon som vet vad det beror på?

//David Berg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men dt är inte ditt ljudkort som är lite kasst då? använda datorns ibyggda är ju inte precis det bästa.. Läste ett forum om en tjej som hadde samma problem

och då hördes dt ungefär likadant, Kolla upp om det i ljudkortet, om det är det rekomendera jag (E-s-i Juli@ 1 195:-), (EMU 0404 995:-) eller (Audiophile 24/96 995:-) Ha dt bra

Tuzzi

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Är det så att högtalarna i laptopen är på?

DÅ kan det bli rundgång...

Med tanke på att du skriver att det blir bättre om man har headset på...

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...