ruben Postat 7 juli 2007 Postat 7 juli 2007 Tjenare. köpte focusrite saffire "den vita" om ni vet vilken jag menar. jag kan inte hålla på för länge för då börjar det brusa och låter som extrem distat, typ som en dålig radio kanal.. nån som vet vad som kan vara problemet ? firewire kontakterna e rätt stil så jag behöver inte ha strömadaptern. men däremot så har jag ett pci ljudkort som jag har avaktiverat, kan det störa ? snälla hjälp mig, bruset gör mig galen !
Claes Holmerup Postat 7 juli 2007 Postat 7 juli 2007 Svårt att säga, men det kanske kan bero på att du har ställt in för låg latency, så att datorn inte orkar med det...? Testa att höja latency och se vad som händer.
ruben Postat 7 juli 2007 Trådstartare Postat 7 juli 2007 ingen skillnad, det blir fortfarande dåligt efter ett tag. kan det vara trasigt ?
Claes Holmerup Postat 7 juli 2007 Postat 7 juli 2007 Testa att kör med separat nätdel för att kolla om det kanske är datorns spänningsmatning som är kass. Annars är det förmodligen något temperaturfel i interfacet. Dröjer det ungefär lika länge tills det krånglar varje gång eller är det olika? Om du stänger av och startar igen - kommer felet då direkt eller tar det lika lång eller kortare tid innan det dyker upp igen?
ruben Postat 8 juli 2007 Trådstartare Postat 8 juli 2007 det beror på var latency och övriga inställningar står på. men är det samma latency 2 ggr, så kommer det samma tid skule jag säga.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.