Jump to content
Annons

FL studio - Vilken variation skall man köpa?


Recall

Recommended Posts

Tjenix

Jag funderar på att byta program och skulle nog kunna tänka mig med att börja med FL Studio. Men jag undrar lite vilken "edition" man skall välja av dem tre st som finns, klarar man sig med den första variationen av programmet eller vad tycker ni man skall satsa på?

Jag har även en microKorg och en padkontrol, funkar dem till programmet också eller?

Skulle vara trevligt med lite förslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns 4 olika varianter (om man bortser från nedladdning eller i låda).

Se: http://flstudio.com/documents/features.html

Där kan du även se vad de olika programmen klarar av. Det finns ju en demoversion av programmet som du kan testa för att se vilka delar du behöver och vilka du klarar dig utan.

Jag skulle tro att du allra minst behöver "Fruityloops edition", och troligen "Producer edition" om du tänker använda det som ditt huvudsakliga musikskaparprogram. Skillnaden mellan "Producer ed" och "XXL" är enbart antalet pluggar som medföljer...

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror helt på hur mycket du är beredd på att lägag ut här tycker jag, hur mycket VST/DXI eller andra kompatinbla pluggar har du sedan tidigare? Jag är helt sånld på XXL versionen när jag väl har testat det, de alldra minsta sakerna som "'Soundfont player" håller mig kvar. Dessvärre är jag inte intresserad av VST syntharna som föler med överhuvudtaget. Kör mina projekt helt utan VST:er utan med hårdvara. Tycker att du ska läsa igenom vad alla versioner har att erbjud och därefetr kolla i din plånbok.

//Nexustwins- mgm

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder FL Studio: Fruity Loops Edition och jag är ganska nöjd med det. Ska dock uppgradera till Producer Edition för att få Edison och kunna göra automation clips.

Hur som helst, samtidigt som Fruityloops Edition är det minsta du borde köpa, så är det värt pengarna som bara den. Det finns flera "workarounds" till att göra sånt som inte ska vara möjligt att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...
Jag använder FL Studio: Fruity Loops Edition och jag är ganska nöjd med det. Ska dock uppgradera till Producer Edition för att få Edison och kunna göra automation clips.

Hur som helst, samtidigt som Fruityloops Edition är det minsta du borde köpa, så är det värt pengarna som bara den. Det finns flera "workarounds" till att göra sånt som inte ska vara möjligt att göra.

Hej vilka genres kan man skapa musik i, Kan man tex skapa hårdrock/metal i Fl studio fruity loops 8

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder FL Studio: Fruity Loops Edition och jag är ganska nöjd med det. Ska dock uppgradera till Producer Edition för att få Edison och kunna göra automation clips.

Hur som helst, samtidigt som Fruityloops Edition är det minsta du borde köpa, så är det värt pengarna som bara den. Det finns flera "workarounds" till att göra sånt som inte ska vara möjligt att göra.

Hej vilka genres kan man skapa musik i, Kan man tex skapa hårdrock/metal i Fl studio fruity loops 8

Om du har en gitarr att rockaloss på så 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jag använder FL Studio: Fruity Loops Edition och jag är ganska nöjd med det. Ska dock uppgradera till Producer Edition för att få Edison och kunna göra automation clips.

Hur som helst, samtidigt som Fruityloops Edition är det minsta du borde köpa, så är det värt pengarna som bara den. Det finns flera "workarounds" till att göra sånt som inte ska vara möjligt att göra.

Hej vilka genres kan man skapa musik i, Kan man tex skapa hårdrock/metal i Fl studio fruity loops 8

Om du har en gitarr att rockaloss på så :rolleyes:

Du kan göra vilken musik du känner för.

Du kan ju till exempelvis spela flöjt och få in det i FL studio om du så vill, lägga på lite trummor på det.

Jag använder INTE fls inbyggda skit vstor (osv) men FL Slizer är grymt användbart faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...