Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare!

Jag har snart en 4x5m studio att inreda !

kommer bara rappa i den och spela in midiklaviatur (iaf i början)

och skulle behöva MicBås & StudioBord , ngt stor då det är 4x5m .

Någon som vet några bra guider för MicBås och Studiobord, eller ennu bättre fall ni vet ngn butik i sverige eller norden som säljer det?

eller fall ni själva säljer, säg till då!

MVH//Alex

Annons
Postat
Tjenare!

Jag har snart en 4x5m studio att inreda !

kommer bara rappa i den och spela in midiklaviatur (iaf i början)

och skulle behöva MicBås & StudioBord , ngt stor då det är 4x5m .

Någon som vet några bra guider för MicBås och Studiobord, eller ennu bättre fall ni vet ngn butik i sverige eller norden som säljer det?

eller fall ni själva säljer, säg till då!

MVH//Alex

Tjaba.

Det där med bord fins det jue massor av färdiga lösningar på.

Du letar helt enkelt efter en workstation.

Inget illa menat med detta men på din bild ser du rätt ung ut och jag utgår ifrån att du inte har en allt för stor buddget på det hela.

Men om vi utgår ifrån att du har obegränsat med pengar så skulle jag tippsa om en butik i utlandet som du hittar HÄR

Dessa bord fins att köpa via en svensk återförsäljare som heter e-music.

Kika på DENNA LÄNK

Spontant hittar jag ett bord som skulle passa dig som handen i handsken:

Z_555.jpg

Priset är ungefär 3100:-

Vad gäller ditt micbås:

Om du har ett rum att tillgå, tx en städskrubb eller likande så är det grymt bra. I min studio har jag inret just en städskrubb med måten 3*3meter.

Om du inte har tillgång till det så duger det garanterat att sättaupp ett reflextionsfilter i en hörna . andvänd stativ och puffskydd.

reflexion.jpg

Detta kostar runt 2700:- På Jam!

Postat

tack så mkt! =) hade kikat lite på det dära, har precis köpt (5dar sen) sE Electronics "micbåset" =) fick ex moms så blev lite billigare,

Jo precis, jag är 14 år :rolleyes: , men min budget är helt ok , då jag bara rappar, och använder bara mic.

hade mera tänkt på ngn workstation med "massa saker" alltså där jag kan ha mkt på , då det jag har just nu blir det proppfullt bara nu .

har 3laptops,3stationära datorer, blir 6skrämar, plus tangentbord till varje stationär +mus till 6 datorer, sen extern hårddisk ,högtalare förstärkare,radio,lampa,papper och massa mera, sen nu när jag ska köpa hemmastudio till mitt nya "rum" (4x5m) så kommer jag köpa Preamp,ljudkort, som ska vara på bordet också .

så blir fullt upp! behöver då STORT bord , så jag får plats med allt !

några förslag? skulle helst inte vilja lägga ner mera en 3-5k på ett bord.

Postat
tack så mkt! =) hade kikat lite på det dära, har precis köpt (5dar sen) sE Electronics "micbåset" =) fick ex moms så blev lite billigare,

Jo precis, jag är 14 år 😉 , men min budget är helt ok , då jag bara rappar, och använder bara mic.

hade mera tänkt på ngn workstation med "massa saker" alltså där jag kan ha mkt på , då det jag har just nu blir det proppfullt bara nu .

har 3laptops,3stationära datorer, blir 6skrämar, plus tangentbord till varje stationär +mus till 6 datorer, sen extern hårddisk ,högtalare förstärkare,radio,lampa,papper och massa mera, sen nu när jag ska köpa hemmastudio till mitt nya "rum" (4x5m) så kommer jag köpa Preamp,ljudkort, som ska vara på bordet också .

så blir fullt upp! behöver då STORT bord , så jag får plats med allt !

några förslag? skulle helst inte vilja lägga ner mera en 3-5k på ett bord.

Inte för att jag förstår vad du skall med 6st datorer till i en studio, men kika på ika så hittar du nog något.

Alltså det funkar ju med villket bord somhellst!

Denna kanske:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...umber=S99807621

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.