zapp-zapp (oregistrerad) Postat 31 maj 2007 Postat 31 maj 2007 Hej, Jag skulle vilja få tag på någon som har en Device Map för Alesis Midiverb 3, Började nämligen titta på att gör a en själv i Cubase men får det inte att fungera. Läste lite på nätet och det ska tydligen gå att styra Midiverbet via Cubase sx3. Typ realtid ändra parametrar på ett reverb eller delay, Jag har redan lagt upp Midiverbet så jag kan byta program vi midi från Cubase sx3. Men jag fattar inte hur man gör en Device Map för midiverbet, har tittat på nätet men jag hittar inget om det . Mvh Zapp-Zapp
Lundin Postat 7 juni 2007 Postat 7 juni 2007 Hej, Jag skulle vilja få tag på någon som har en Device Map för Alesis Midiverb 3, Började nämligen titta på att gör a en själv i Cubase men får det inte att fungera. Läste lite på nätet och det ska tydligen gå att styra Midiverbet via Cubase sx3. Typ realtid ändra parametrar på ett reverb eller delay, Jag har redan lagt upp Midiverbet så jag kan byta program vi midi från Cubase sx3. Men jag fattar inte hur man gör en Device Map för midiverbet, har tittat på nätet men jag hittar inget om det . Mvh Zapp-Zapp Hej. Jovisst går det.. vissa script tar längre tid än andra att göra, men det är inte alls svårt. Det första du måste ta reda på är den fullständiga midiimplementationen för Midiverbet för att se vilka controlchange-meddelanden som den tar emot på. Sen kontrollerar du i Sx 3 att en sådan sträng går att återkapa. Efter det börjar det (eventuellt ) plågsamma, mödoarbetet med att lägga in alla patchnamnen på de fasta presetgrupperna.. Tyvärr blir det relativt knepigt att tillverka ett script utan att ha hårdvaran, annars hade jag kunnat svänga ihop början på ett fungerande script åt dig som du sen kunde bygga vidare på. Jag har en svag aning om att det ska finnas något /några äldre Alesis-script i Cubase... kolla på den/dem isåfall, chansen att de använder liknande algoritmer för ditt Midiverb 3 är övergängande. lycka till
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.