Jump to content
Annons

Mbox 2 med extern pre-amp?


marke

Recommended Posts

hallååå

helt ny på denna sidan... tänkte se om det finns någon som kan ge mig svar på tal :]

Jag har en pre-amp (Studio projects VTB1) kopplad till ett ESI Juli@ internt ljudkort...

Funderar nu på att uppgradera mig till en MBOX2 och undrar om pre-ampen är nödvänlig att ha kvar, eller om den förbättrar ljudet överhuvudtaget, eller om den bara förstör för MBOX:en..

med andra ord.. ska jag ha kvar eller sälja den externa preampen??

tacksam för svar

www.markemusik.se

markeandersson@lsn.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du behöver inte ha kvar preampen då mboxen har fantommatning och bra linjeingångar.

Men det kan ändå vara trevligt att ha din preamp för att kunna leka lite med då den färgar ljudet på sitt eget sätt. Alltså kan vara bra att ha för lite variation...

Link to comment
Dela på andra sajter

en annan sak/funktion som jag använder på VTB1:an är att där finns en ratt som heter "Tube Blend" som får rösten låta nästan som där är kompressor på... denna funktionen försvinner ju då...

jo jag förstår också att mbox har pre-amp inbyuggd men kan det inte hjälpa att ha en extern också eller det gör verkligen inte det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan jag var ute på hal is, men jag tycker att är du ute efter ett rent bra ljud ska du inte använda din preamp, är du däremot ute efter att skapa en effekt med den och färga ljudet så kan det ju vara en ide. Men du får ju en bättre renare signal in som är lättare att jobba med i efterhand om du skippar preampen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...