Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag brukar lyssna på musik på datorn genom winamp tycker det fungerar bäst.

Men nu när jag t,ex skall lyssna på länka i Demoforumet, så öppnas låten i ett annat fönster (explorer) och öppnas i quicktime och det fungerar inte så bra.. Därför vill jag att låtarna skall hamna direkt i Winamp.. hur löser jag detta?

Sedan undrar jag om det finns andra "spelare" än winamp ni kan tipsa om som eventuellt är bättre.

Annons
Postat

Winamp är det snabbaste och bästa du hittar, se till att inte installera stöd för Winamp 5 skin och annat larv bara.

Vad gäller Quicktime så är det ett elakt program som gärna tar över hela datorn om det får. Öppna programmet, gå in i menyerna och leta reda på inställningarna. Justera dem så att samtliga de vanliga filformaten och MIME-inställningarna inte är kopplade till Quicktime. Nästa gång du klickar på en låt i demoforumet kommer webbläsaren att fråga om du vill ladda hem filen.

Postat
Winamp är det snabbaste och bästa du hittar, se till att inte installera stöd för Winamp 5 skin och annat larv bara.

Vad gäller Quicktime så är det ett elakt program som gärna tar över hela datorn om det får. Öppna programmet, gå in i menyerna och leta reda på inställningarna. Justera dem så att samtliga de vanliga filformaten och MIME-inställningarna inte är kopplade till Quicktime. Nästa gång du klickar på en låt i demoforumet kommer webbläsaren att fråga om du vill ladda hem filen.

tackar!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.