melody (oregistrerad) Postat 25 augusti 2004 Postat 25 augusti 2004 Tycker det Ă€r kul att sjunga och spela gitarr = đ Tyckte jag skulle vara cool och spela in lite. SĂ„ glad i hĂ„gen gick jag till affĂ€ren = đ Kunde inte nĂ„got om inspellningsprogram = đ Men fick hjĂ€lp och hem kom jag med music studio 2005 delux = đ Ăr faktiskt rĂ€tt "idiot" nĂ€r det gĂ€ller datorer oxĂ„ = đ SĂ„ det har inte hĂ€nt sĂ„ mycket = đ Invecklat sĂ„ man blir ledsen = đ NĂ„n som kan ge mig enkla grundlĂ€ggand komigĂ„ngtips= đ För nu kĂ€nns allt sĂ„ mörkt = đ± Installationen Ă€r klar..men sen dĂ„? đ Kram till alla frĂ„n " the singing girl"
Lundin Postat 25 augusti 2004 Postat 25 augusti 2004 đ det dĂ€r sĂ„g nĂ€stan ut som en lĂ„t..i bildformat.. 1. Bli kompis med datorn 2. lĂ€s manualen till programmet 3. Ă„terkom sen med svĂ„ra frĂ„gor Med lite mer kött frĂ„n dig och lite inledande stapplande steg ska nog den samlade trusten pĂ„ det hĂ€r rĂ€tt ordentligt kompetenta forumet hjĂ€lpa dig med en *host* hit..*host*oj..fick nĂ„got i halsen.. well.. nĂ„gonting som lĂ„ter musik Ă„tminstone.
Andreas L Postat 25 augusti 2004 Postat 25 augusti 2004 Om du verkligen har noll koll, sÄ försök hitta nÄgon polare eller be dem pÄ musikaffÀren att visa dit hur du kommer igÄng. Som jag förstÄr det sÄ vill du till att börja med spela in gitarr och sÄng, och dÄ tÀnker jag akustisk gitarr. Du behöver alltsÄ hjÀlp med att se till att ljudet kommer in i datorn som det ska etc. och de allra mest grundlÀggande sakerna Àr svÄra att förklara sÄ hÀr i forumet. Det fungerar bÀttre nÀr du kan beskriva problemet mer exakt, men i början kan det vara svÄrt. SÄ... innan du tappar sugen... se till att fÄ lite starthjÀlp av affÀren eller nÄgon kompis, ifall du inte har en aning om hur du skall börja alltsÄ!
trombonisten Postat 25 augusti 2004 Postat 25 augusti 2004 Hej melody. LÀs manualen Àr ett bra tips. Den finns ju dÀr just för att lÀra ut programmet. Sitt i bÀsta fÄtöljen, fyll pÄ tekannaen och svep en filt om benen (eller vad som kÀnns mysigt). Sen behövs det ju en karta pÄ nÄt sÀtt -- vad börja med sÄ det inte blir vilse i djungeln direkt? En tanke kan vara som följer: dag 1) Spela in nÄt med mikrofon, vad som helst, kanske en liten barnvisa. DÄ mÄste du fÄ i mikrofonen, sÀtta igÄng inspelning o sÄnt. Mycket att lÀra. dag 2) Lek med effekter som EQ o kompressor med mera pÄ det du spelat in och se vad som hÀnder. Oftast lÄter det vÀl bara sÀmre. Spara undan en version av detta, det Àr din första inspelning. BrÀnn den pÄ CD och sÀtt upp den pÄ vÀggen. Mycket att lÀra hÀr ocksÄ. dag 3) Dags att börja om helt frÀscht med lÄten. Gör en ny VIP (heter det sÄ ?). Spela in kompet pÄ gitarren först. Spela in sÄngen sen pÄ en egen kanal. Nu behövs hörlurarna ocksÄ. Mycket att lÀra hÀr. dag 4) Spela in lite rytminstrument ocksÄ, kanske skedar eller makaronipaketet. Nu Àr det dags att mixa ihop det. Prova med effekter och kanske att automatisera volymen hÀr och dÀr. Vad hÀnder om sÄngen lÀggs helt till vÀnster o gitarren till höger? Kanske lite eko eller delay? BrÀnn Àven detta pÄ CD. Nu har du gjort 2 CD och Àr pÄ vÀg att bli etablerad artist (förlÄt, lite ironi hÀr). Men du har lÀrt dig en hel massa. Nu kan du gÄ vidare. Se till att lÀra dig lite varje dag. Kanske Àr det midi som Àr nÀsta Sak, kanske Àr det dags att lÀgga lite drumloopar. Massor att lÀra finns det. Annars Àr det ju bara att frÄga. Vi finns hÀr.
Egghuvud Postat 25 augusti 2004 Postat 25 augusti 2004 music studio 2005 Vad Ă€r det för nĂ„got? đ
trombonisten Postat 25 augusti 2004 Postat 25 augusti 2004 Kolla www.magix.com GÄ ner pÄ Nordic / Sverige, sedan Music. Mer info finns dÀr. Jag misstÀnker att Magix tagit delar av ljudmaskinen ur Samplitude, begrÀnsat den och paketerat den. Finns pÄ à hlens kring tusenlappen. Inte provkört, sÄ jag kan inte recensera. Samplitude Àr min favorit dock, sÄ det borde kunna vara bra. Tr.
slaptap Postat 25 augusti 2004 Postat 25 augusti 2004 Samplitude Ă€r Ă„xĂ„ min favorit. Men lillebror till Samplitude Ă€r Magix Music Maker, inte Magix Music studio. Har tittat igenom Music studio 2003 Ă„ 2004, och de var inga höjdare. FörvĂ€ntar mig nĂ€stan att 2005 heller inte Ă€r det. Men dĂ€remot har jag stora förvĂ€ntningar pĂ„ Magix Music Maker 7 (Ă€r kanske redan ute). Kolla upp det. đ
melody (oregistrerad) Postat 28 augusti 2004 Postat 28 augusti 2004 đ Tack för att ni finns hĂ€r!! Ska försöka komma igĂ„ng..hör av mig igen nĂ€r jag kan ge er ett mer specifikt problem som jag behöver hjĂ€lp med. Eller nĂ€r jag möjligtvis har lyckats spela in en liten truddilutt đ Kram / Melody
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.