Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
CaddyLacMusic (oregistrerad)
Jag skulle vilja få tag på Cubase SX3 (svensk) för pc.

Är det någon som vet var man kan köpa den?

Tacksam för tips.

/ mvh Mr Music.

Jag skulle nog säga Musikbörsen. Själv tycker jag att om har okey priser.

(ps. om du är ny kanske du skulle fundera på en lättare verision av Cubase, för att SX3 inehåller så mycket att "nyare" användare endast kommer använda ungefär 20% av allt som finns i programet.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det ligger nå't i det. Inte så kul om programmet är för "svårt", då blir det mest att sitta och läsa manualen istället för att knåpa med låtar.

För övrigt tycker jag också att Musikbörsen är helt ok.

Tack för inlägget!

/ Mr Music.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja få tag på Cubase SX3 (svensk) för pc.

Är det någon som vet var man kan köpa den?

Tacksam för tips.

/ mvh Mr Music.

Hallå Mr Music.

Först och främst måste jag säga att det inte finns någon svensk version av Cubase. Cubase finns (förutom på Engelska) översatt till Franska, Tyska, Italienska och Japanska. Det finns däremot en handfull Svenska handböcker att köpa om man har svårt för engelskan och vill ha lite hjälp att komma igång. Dessutom kan jag rekommendera Studios Cubase artikel som finns i varje tidning samt det Cubase specialnummer man gav ut förra året som var packat med matnyttigt.

Om du har behov av att just komma över SX3/SL3 så finns det ett trick. 😄

Om du går till din lokala butik och köper dig ett ev av Cubase 4 eller Cubase Studio 4 kan killarna på vår support sedan hjälpa dig med att fixa fram en installations DVD på SX3 eller SL3. Eftersom nyckeln till C4 och CS4 låser upp SX3 respektive SL3 går det att göra så.

Detta är inte något Steinberg officiellt går ut med men i på MI7 erbjuder gärna våra kunder möjligheten att göra så.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Här kommer en liten annan fråga om de här ämet! Vad är de för skillnad på alla Cubase?? de finns ju en hel del olika, men jag antar att de kanske inte spelar så stro roll för mig vilken jag väljer eftersom jag är ny och inte har jobbat med de förut 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer en liten annan fråga om de här ämet! Vad är de för skillnad på alla Cubase?? de finns ju en hel del olika, men jag antar att de kanske inte spelar så stro roll för mig vilken jag väljer eftersom jag är ny och inte har jobbat med de förut 🙂

Här finns en sida med skillnaderna mellan de olika versionerna av Cubase 4:

http://steinberg.net/1051_1.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer en liten annan fråga om de här ämet! Vad är de för skillnad på alla Cubase?? de finns ju en hel del olika, men jag antar att de kanske inte spelar så stro roll för mig vilken jag väljer eftersom jag är ny och inte har jobbat med de förut 🙂

Här finns en sida med skillnaderna mellan de olika versionerna av Cubase 4:

http://steinberg.net/1051_1.html

Sweet 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...