Jump to content
Annons

HTML helt plötsligt...

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Var inne på en nostalgisk sida som handlade om ett alltför kortlivat band från Leeds som hette Christie och som bara gjorde två plattor. Men väl inne på sidan kunde jag konstatera att frontfiguren gjort mer än 150 låtar till och att gruppen figurerat i en massa vidoes - som jag aldrig sett en enda av...

Tänkte ladda ned klipp från dessa videos. Och det gick bra med ett par stycken. Efter ett tag så stod dock ".html" som ändelse, när jag skulle fortsätta att spara ännu fler videoklipp. Även om det gick att spara dem - det tog bara två tiondelar typ, så kunde jag ju inte se dem sedan. Lite samma grej har hänt ibland när jag försökt spara mp3-filer i andra sammanhang. Vad är det som datorn försöker spara egentligen i dessa fall? Är det en hänvisning till en viss Internetsida bara?

:musik

Annons
Postat (redigerat)

Jag är inget proffs på hemsidor, men jag tror att det har att göra med att vissa sidor använder HTML-filer med skript i för att länka till filer. En anledning är nog att man vill undvika direkt-länkning till filerna på andra sidor. 😛

EDIT: Efter jag skrivit så läste jag ditt inlägg igen. Menar du att det är precis som det var här på forumet, att om man ändrade filändelsen till mp3 så funkade det?

Redigerat av allansson
musik (oregistrerad)
Postat
  allansson sa:
Jag är inget proffs på hemsidor, men jag tror att det har att göra med att vissa sidor använder HTML-filer med skript i för att länka till filer. En anledning är nog att man vill undvika direkt-länkning till filerna på andra sidor. 🥰

EDIT: Efter jag skrivit så läste jag ditt inlägg igen. Menar du att det är precis som det var här på forumet, att om man ändrade filändelsen till mp3 så funkade det?

Skulle man ändra till .mp3?

Nej....det tror jag inte ändrar saken. Får kontrollera det...

😱

musik (oregistrerad)
Postat
  allansson sa:
Jag är inget proffs på hemsidor, men jag tror att det har att göra med att vissa sidor använder HTML-filer med skript i för att länka till filer. En anledning är nog att man vill undvika direkt-länkning till filerna på andra sidor. 😱

Vad är ett skript för nåt???

"En anledning är att nog att man vill undvika direkt-länkning till filerna på andra sidor": vad betyder det? Det enda som stod var "video clip"...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.