Jump to content
Annons

få in en roland burk in i cubase


mr_chess

Recommended Posts

hej alla!!!

jag har cubase SX hemma och sitter ihopkopplad med midi med en Roland XV 2020 tillsammans med en sunkig och ganska kommersiell och dålig keyboard. Midi meddelanden funkar hur bra som helst och går fram till både roland burken och till cubase. Men när jag ska välja i cubase så finns inte roland burken med på listan. På sin höjd Roland JV1010. Har försökt att göra en helt ny, med hjälp av en tutorial, men har inte fått in ljuden som jag vill ha.

Burken består av patchar och drums, där patcharna är samlade i fyra banker. Det finns en USER bank, den kan jag få in men inte de andra, det är otroligt frustrerande.

Hoppas det finns någon där som kan hjälpa mig så jag kan fixa det här. Skulle vara grymt glad för det isåfall!

MVH Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tja

ska bara säga nu att efter vissa om och men så har det tillslut funkat. Jag har fått in XV2020 in i cubase men nu är bara problemet att jag får inte ut nå ljud till min externa ljudkort. så där får jag ta mig en funderare. Om jag inte får det att funka så kommerj ag posta det här.

mvh anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...