Jump to content
Annons

Att beställa en NTSC-produkt


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Kikade in på en hemsida till den mest säljande sopranen i världen någonsin och det stod:

Note: This is an NTSC format Region 0 DVD (sometimes called region-free, or region-all). This DVD is meant primarily for the US/Canada market. Although we ship worldwide, we do not encourage fans outside US/Canada to purchase this product.

Please be advised that while Region 0 DVDs can play in any country, both your TV and DVD player will need to be NTSC-compatible in order to watch the DVD.

Måste man ha en "NTSC-TV"? Hur vet man om ens tv kan visa uppspelning av NTSC-dvd:s?

Jag trodde att när man köpte en Region All-dvd (0), så kunde man spela upp den överallt.

😲

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det brukar stå i manualen till TV:n om den är NTSC-kompatibel. De flesta TV-apparater med mindre än 10 år på nacken brukar fixa detta. Så vitt jag vet klarar samtliga DVD-spelare köpta i Sverige också NTSC, även om de är låsta på region 2. Region och format är två olika saker, även om NTSC ofta förknippas med region 1 och USA.

På datorn kommer skivan garanterat att fungera...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Det brukar stå i manualen till TV:n om den är NTSC-kompatibel. De flesta TV-apparater med mindre än 10 år på nacken brukar fixa detta. Så vitt jag vet klarar samtliga DVD-spelare köpta i Sverige också NTSC, även om de är låsta på region 2. Region och format är två olika saker, även om NTSC ofta förknippas med region 1 och USA.

På datorn kommer skivan garanterat att fungera...

Precis. Tror det är Region 1 vi har problem med. NTSC fixar nog TV:n.

Min HP-dator har en inbyggd Toshiba cd/dvd-brännare. Jag fick ett meddelande senaste gången jag skulle spela en dvd i den. Att det bara var en enda uppspelning kvar nu av fri annorlunda region-dvd, än standard. Sedan efter den gången måste jag bestämma om dvd-brännaren ska kunna spela upp ANTINGEN region 1, 2 eller något annat...

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...