Jump to content
Annons

små-syntar? :)


Munding

Recommended Posts

hejsan, jag är på jakt efter en liten 25 eller 49 tangentare med lite förprogramerade balla lead-ljud mm. väljer främst mellan novation xiosynth (eller x-station likagärna) och alesis micron.

någon som har erfarenhet av dessa syntar?

eller kanske rent av har en som vill bli av med??

mvh Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
det var nån som sa att tangenterna på micron inte är fullstora, vet inte hur det ligger till med detta, men det är ju lite tråkigt i så fall..

så sant.. dom är mindre än vanliga tangenter, men funkar galant ändå.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Andante (oregistrerad)

Hade jag varit dig hade jag nog hållt i hatten och väntat på att Korg R3 släpps. 😄

Kan du inte hålla i hatten så rekommenderar jag Alesis Micron.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är ju i en lite annan liga...

Alla de andra som nämnts här är analogsynth-härmare, medans microX bygger på Triton-motorn och är alltså en sample-uppspelare.

Så ljudpaletten i en microX är garanterat större, men möjligheterna att göra egna avancerade synthljud är troligen klart sämre.

Link to comment
Dela på andra sajter

okej, men korg är väl eller har iaf vart rätt vettiga på syntljud? så helt värdekasst kan det väl förmodligen ändå inte va..

tänkte att det kanske även kan va bra att den är lite mer allround, så räcker det med den om man ska repa nånstans, slippa släpa med sig laptop å grejer..

Link to comment
Dela på andra sajter

okej, men korg är väl eller har iaf vart rätt vettiga på syntljud? så helt värdekasst kan det väl förmodligen ändå inte va..

tänkte att det kanske även kan va bra att den är lite mer allround, så räcker det med den om man ska repa nånstans, slippa släpa med sig laptop å grejer..

Jodå, den är säkert inte dålig. 😄

Försök hitta nån affär (eller kompis) som har en så att du kan provspela!

Link to comment
Dela på andra sajter

slippa släpa med sig laptop å grejer..

de blir no inte tyngre för dig än ex. gitarristen som har en planka o dra me.. för dig räcker de me en liten daotr o en kontroller.. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Korg R3 verkar ju smått fantastisk 😉!

Har tänkt köpa en MicroKorg hur länge som helst men det blev aldrig riktigt av och nu är jag mycket nöjd med det 😄!

3 oktaver är perfekt, har alltid gillat microkorg men har velat haft lite bättre ljudkvalitet, vocoder blir aldrig av om man måste pilla med VST hit och dit!

Mao, R3 är en helt Perfekt liten synth 🙂! (Än coolare hade varit ifall dom behållit MK´s storlek!)

PS Pris blir mellan 7 - 8000 kr i Sverige (i Tyskland antagligen innunder 7000 kr).

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...