Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag slÀnger ut en frÄga i cyberrymden...

Har rapen blivit rumsren?

SÄg ett framtrÀdande av artisten Common i morse pÄ Jay Leno.

Han och hans sidekick stod i slÀtstrukna pressveckade kostymer samtidigt som dom rappade o sjöng till ett beat som lÀtt kunde hÀmtas frÄn typ Lisa Nilssons tidigare allster. Med andra ord ganska avtrubbat för att vara hiphop.

De slog mig att Ättiotalets tonÄringar som Rev, Dre, LL och alla andra old school hjÀltar (finns ju hur mÄnga som helst) inte e sÄ unga lÀngre.

Kostymen har gjort intrÄng i baggyvÀrlden.

Det blev vÀldigt tydligt, enligt mig, nÀr Kanye West slog igenom. Han gjorde hiphopen rumsren pÄ nÄt sÀtt och Timbaland har blivit mainstream o ses oftare i kostym Àn nÄt annat.

Kommer de hÀr splittra hiphopen? Det finns ju mÄnga unga arga artister kvar dÀr ute som förmodligen tycker bÄde de ena o de andra om kommersiella rap-framtrÀdanden i tv med kostym.

Musiken kommer alltid hitta nya vÀgar och personligen tycker ja att det blir en helt annan kÀnsla nÀr en tvÄbarnsfar i kostym stÄr och rapar. Vi har haft den hÀr genren i över tjugo Är nu och frÄgan e hur den kommer utvecklas nÀr pionjÀrerna blir Àldre.

Vad tror du?

Peace

Fabian

Annons
Postat

det handlar nog bara om att visa hur mkt cash man har..

hiphopen har ju sedan lÀnge varit splittrad med folk som tycker olika och ogillar vissa saker..

jag tror definitivt att hiphopens baggyklĂ€der kommer stanna kvar ett bra tag till!! men som alla vet förĂ€ndras saker med tiden-- pĂ„ det tidiga 80talet hade de ju inte direekt baggyjeans o sĂ„nt utan mer "vanliga" klĂ€der.. 😎

Postat

Kul att det Àntligen verkar bli lite klass pÄ raparnas klÀder. Skönt att inte alla behöver se ut som dom har ett paket bajs i byxan lÀngre.

-Jobbar du pÄ bank?

-Nae jag Àr rapare.

Diaks (oregistrerad)
Postat

hallickar har vÀl alltid klÀtt sig sÄ? xD

Postat
Kul att det Àntligen verkar bli lite klass pÄ raparnas klÀder. Skönt att inte alla behöver se ut som dom har ett paket bajs i byxan lÀngre.

-Jobbar du pÄ bank?

-Nae jag Àr rapare.

haha sicken trist attityd till klĂ€dstilar!!! đŸ˜Č

Postat
Kan ju bara tala för mig, som Àr tvÄbarnsfar, men jag blir dÄ alltid glad nÀr min lille son rapar efter maten...

🙂:rolleyes:😆😆

det var skoj o höra.. 😆

Postat

Har ni tĂ€nkt pĂ„ att dagens hĂ„rdrockare nĂ€stan aldrig har skinnpaj och pudelfrilla? 🙂

Nej men seriöst, vem fan bryr sig om vilka klĂ€der folk har pĂ„ sig? Är det bra musik sĂ„ Ă€r det bra musik.

Postat

NÀ jag skulle nog tycka att det fortfarande mest Àr hÀngiga byxor o kepsaar som e bakofram inom hiphop ..men just exemplet Common Àr ju dÄligt för han Àr raka motsatsen mot gangstarap som man oftast syftar pÄ nÀr man menar hiphop han har ingen kostym för att han vill visa att han har cash han har oftast bara helt vanlig klÀder...en jÀvligt bra artist e han ocksÄ om du frÄgar mig...personligen tycker jag det Àr bra om man skappar ny typ av musik ..(det Àr inte bara hans klÀder som Àr mer "vuxna" hans musik överhuvudtaget riktar sig inte direkt till tonÄringar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.