Jump to content
Annons

Mix- och Dj Program till Mac


zonkadonka

Recommended Posts

Hej,

Jag har precis bytt från PC till Mac och har ganska dålig koll på vilka program som finns???

Tidigare har jag använt mig av Mixmeister som är ett grymt bra mixprogram för Dj's.

Nu undrar jag ifall det finns något motsvarande program till Mac, och då gärna till de nya

Intel Macarna förståss 🙂

Mer info om Mixmeister finns på: www.mixmeister.com

Ser fram emot era förslag 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Traktor är det bästa.. borde det vara iallafall. Har letat andra men kommit fram till att det är bäst. Är nästan hur enkelt och lättanvänt som helst. Dessutom är det lite snyggare än sina konkurrenter. Rekommenderar det varmt, har inte spelat ute men det har aldrig hackat när jag mixat hemma. Om man vill göra sequentiella mixar är ableton nästan lika enkelt och även det trevligt att titta på. Men det är fan så mycket dyrare. Det är synd för det är oändligt användbart. Med nedladdningsbara VST och AU plugins och allt som en techfreak DJ kan önska sig. Men vill man stå och göra lite mer enkla mixar men ändå med bra ljud och fullständigt möjligt att göra rätt första gången så är Traktor det bättre. Cheers... ladda ner det. Kreativitet åt de fattiga kreaturen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kört både NI Traktor och Ableton Live, men fastnade för det senare programmet framförallt för att det känns en aning mer flexibelt. Live kräver definitivt mer förarbete, att warpa alla sina låtar tar sin lilla tid, men när man är klar med det är det mycket flexibelt. Till exempel är det en barnlek att slänga in egna trumloopar eller andra småljud att blanda upp låtarna med. Och så tycker jag att controller-integrationen i Live är smidigare.

Men som alltid handlar det om vad man trivs med. Ladda hem demoversionerna och testa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oki, tack för tipsen ska köpa mig ett Ableton Live 6 🙁

Warpa? Måste man göra det på samtliga spår ifall man vill kunna redigera, beatmixa mm...???

Sedan undrar jag ifall ni har några bra förslag på samplings -och loopbibliotek inom techno, techhouse, house & electro?

Redigerat av zonkadonka
Link to comment
Dela på andra sajter

Live warpar automatiskt om det är typiska lopar. Det har olika algoritmer för det där beats är den enklaste och perfekt för trumlopar. Tones för melodislingor. Texture för pads etc. repitch (tror jag den heter) hörs på namnet. och complex som är den mest datorkrävande som hanterar det mesta.

Om du splerar in egna lopar måste man anpassa dom och även vill man ibland gå in och ändra warping manuellt men dom flesta lopar hanterar Live alldeles utmärkt automatiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Live warpar automatiskt om det är typiska lopar. Det har olika algoritmer för det där beats är den enklaste och perfekt för trumlopar. Tones för melodislingor. Texture för pads etc. repitch (tror jag den heter) hörs på namnet. och complex som är den mest datorkrävande som hanterar det mesta.

Om du splerar in egna lopar måste man anpassa dom och även vill man ibland gå in och ändra warping manuellt men dom flesta lopar hanterar Live alldeles utmärkt automatiskt.

Fast inte hela låtar. Vill man DJ:a med programmet (vilket är vad trådskaparen vill) är det säkrast att warpa låtarna själv, vilket kan ta en stund. Live är faktiskt inte särskilt bra på att warpa saker längre än någon minut, det blir alltid lite snett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...