Jump to content
Annons

Fredrik Ståhl - My free will is standing still


papawasarodeo (oregistrerad)

Recommended Posts

papawasarodeo (oregistrerad)

LÅTNAMN: My free will is standing still

ARTIST/GRUPP: Fredrik Ståhl

GENRE: Popmusik

LÅTLÄNGD: 4.05

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2007

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,7 mb

STATUS: Någotsånär färdig låt. Hur färdig beror på kritik.

LÅTLÄNK: http://www.morrissey-fan.se/fredrik/mp3/sl...andingstill.mp3

(har som vanligt inget med morrissey-fan att göra)

Kritisera, positivt, negativt, såga eller ryggdunka.

Brukar inte dra med texten, men jag gör nog det denna gång då låten centreras kring den rätt mycket.

Out of money, unemployed

Selling records on ebay

A bit annoyed

It never comes to pay-day

Money has a habbit of being spent

And not being made

Cutting down on food to pay the rent

But I think there's other people more fit losing weight

My free will

Is standing still

My life is put on pause

Cause

Looking for work, unmerited

All talk and an empty resume

My great personality is unparalleled

I say what they want to hear

I'll stand up quick

To the lowest bidding company

Like a dog doing tricks

It's not that funny

My free will

Is standing still

My life is put on pause

Cause

In with the boss, unconditionaly

Out with friends

Got to make a living and consequently

It got no end

It is like it is

Never make an argument

Do everything to please

Don't clash with the management

My free will

Is standing still

Your life is put on pause

Cause

Redigerat av papawasarodeo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena du!

Tycker att iden va schysst å att texten va tänkvärd, men det låter i mina öron som att texten inte flyter in så bra på verserna...men på sätt å vis kanske det just är det som gör låten lite mer unik...det beror på hur du själv vill ha det. Annars tycker jag att det va en intressant lyssning!

MVH/Leif

Link to comment
Dela på andra sajter

papawasarodeo (oregistrerad)
Tjena du!

Tycker att iden va schysst å att texten va tänkvärd, men det låter i mina öron som att texten inte flyter in så bra på verserna...men på sätt å vis kanske det just är det som gör låten lite mer unik...det beror på hur du själv vill ha det. Annars tycker jag att det va en intressant lyssning!

MVH/Leif

Vad menar du med att den inte flyter in så bra? Att den ligger över?

Hmm. Vad lyssnar du på för högtalare? För om det är datahögtalare så beror det kanske mest på att mycket av kompet ligger i bas och nedre mellan-registret och att sången därav låter mycket hög och det i sin tur kan få effekten att den låter "ovanpå".

Men du kanske lyssnar i riktig stereo?

I så fall kan det nog vara så att det är så jag vill ha det 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå igen!

Nix. det handlar mer om ditt sätt att sjunga...svårt att förklara...men det låter som att du väntar in melodin för att texten ska passa in på något vis. För mig låter det lite stakigt, eller jag vette fan. på sätt å vis e det ju ganska eget. det e iaf inte ett sett som jag hade valt att sjunga på. jag hade nog pillat som fan för att få det att flyta på på ett annat sätt (som sagt, det e svårt för mig att förklara), men det kanske hade blivit dåligt att göra så i din låt...

Link to comment
Dela på andra sajter

papawasarodeo (oregistrerad)
Hallå igen!

Nix. det handlar mer om ditt sätt att sjunga...svårt att förklara...men det låter som att du väntar in melodin för att texten ska passa in på något vis. För mig låter det lite stakigt, eller jag vette fan. på sätt å vis e det ju ganska eget. det e iaf inte ett sett som jag hade valt att sjunga på. jag hade nog pillat som fan för att få det att flyta på på ett annat sätt (som sagt, det e svårt för mig att förklara), men det kanske hade blivit dåligt att göra så i din låt...

Förstår nog vad du menar. Men det är ett sätt jag sjunger på, så jag håller inte med. :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Då tycker jag att du ska fortsätta ha det så. Det finns säkert många andra med dig, som tycker att det låter bra. Kan inte säga att det låter dåligt, men jag får en känsla av osäkerhet i din röst när det låter så. Tack för en intressant låt iaf!

MVH/Leif

Link to comment
Dela på andra sajter

papawasarodeo (oregistrerad)
Ok. Då tycker jag att du ska fortsätta ha det så. Det finns säkert många andra med dig, som tycker att det låter bra. Kan inte säga att det låter dåligt, men jag får en känsla av osäkerhet i din röst när det låter så. Tack för en intressant låt iaf!

MVH/Leif

Osäkerheten är ju uttrycket liksom, själva andemeningen i låten, så hör du en sådan känner jag att jag lyckats :-)

Tackar för kommentar och tackar för lyssning! Kul att du gilla ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Då tycker jag att du ska fortsätta ha det så. Det finns säkert många andra med dig, som tycker att det låter bra. Kan inte säga att det låter dåligt, men jag får en känsla av osäkerhet i din röst när det låter så. Tack för en intressant låt iaf!

MVH/Leif

Osäkerheten är ju uttrycket liksom, själva andemeningen i låten, så hör du en sådan känner jag att jag lyckats :-)

Tackar för kommentar och tackar för lyssning! Kul att du gilla ändå.

Ok :-)

När jag fattar vart du vill, så känns det ju iof mer lättfattligt. Gillar ju att du har ditt eget sätt ändå. Det e ju trots allt viktigast för en själv det här med att skapa å framförallt ska det vara kul!

Ha de nice! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Man brukar prata om att sången ska lyfta låten...men det är inte alltid man vill eller kan det!

du är i, brevid och lite här o där i låten.inte helt fel..dock med tanke på texten känns det som attityden är alldeles för avslagen..men det är ju en smaksak!

lycka till..

Link to comment
Dela på andra sajter

papawasarodeo (oregistrerad)
Man brukar prata om att sången ska lyfta låten...men det är inte alltid man vill eller kan det!

du är i, brevid och lite här o där i låten.inte helt fel..dock med tanke på texten känns det som attityden är alldeles för avslagen..men det är ju en smaksak!

lycka till..

Avslagen... Hmm. Jag satsade mer på uppgiven. men det kanske inte hörs?

Vet inte riktigt om vi har samma referensramar här.

Ni kanske inte alls lyssnar på skör pop i vanliga fall?

Redigerat av papawasarodeo
Link to comment
Dela på andra sajter

Man brukar prata om att sången ska lyfta låten...men det är inte alltid man vill eller kan det!

du är i, brevid och lite här o där i låten.inte helt fel..dock med tanke på texten känns det som attityden är alldeles för avslagen..men det är ju en smaksak!

lycka till..

Avslagen... Hmm. Jag satsade mer på uppgiven. men det kanske inte hörs?

Vet inte riktigt om vi har samma referensramar här.

Ni kanske inte alls lyssnar på skör pop i vanliga fall?

Det kan vara svårt att låta uppgiven..det blir avslaget, man hittar inte rätt bland känslorna! att satsa på något är en sak att uppleva något är en annan...eller nåt..😉

men jobba på så hamnar du rätt..helt fel är det ju inte..och vem har sagt att jag har rätt??..det var bara min känsla som talade när jag lyssnade på låten!..😕

Redigerat av Valdez
Link to comment
Dela på andra sajter

papawasarodeo (oregistrerad)
Man brukar prata om att sången ska lyfta låten...men det är inte alltid man vill eller kan det!

du är i, brevid och lite här o där i låten.inte helt fel..dock med tanke på texten känns det som attityden är alldeles för avslagen..men det är ju en smaksak!

lycka till..

Avslagen... Hmm. Jag satsade mer på uppgiven. men det kanske inte hörs?

Vet inte riktigt om vi har samma referensramar här.

Ni kanske inte alls lyssnar på skör pop i vanliga fall?

Det kan vara svårt att låta uppgiven..det blir avslaget, man hittar inte rätt bland känslorna! att satsa på något är en sak att uppleva något är en annan...eller nåt..😉

men jobba på så hamnar du rätt..helt fel är det ju inte..och vem har sagt att jag har rätt??..det var bara min känsla som talade när jag lyssnade på låten!..😕

Hehe ok. Men jag satsa faktiskt inte bara. Texten o låten är skriven i natt, och allt är självupplevt, så när jag sjunger är jag faktiskt uppgiven. Har till och med sålt en massa skivor på Ebay, samt gått ner i vikt, precis som det står i texten

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar det här! Och att länka till en Morrissey-fan sida ger många pluspoäng :rolleyes:

Tycker du sjunger bra också. Men kanske att det känns lite för kontrollerat. Skulle kännas bättre om du någonstans gick upp i falsett,att rösten sprack eller något. Mer känslor. Om du nu gillar Morrissey...

Link to comment
Dela på andra sajter

papawasarodeo (oregistrerad)
Gillar det här! Och att länka till en Morrissey-fan sida ger många pluspoäng 🙂

Tycker du sjunger bra också. Men kanske att det känns lite för kontrollerat. Skulle kännas bättre om du någonstans gick upp i falsett,att rösten sprack eller något. Mer känslor. Om du nu gillar Morrissey...

Jo, håller nog med. Funderar på något på refrängen.

O andra sidan är man ju rätt "kontrollerad" när man är uppgiven, jag är det iaf.

Redigerat av papawasarodeo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...