ekkä Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 (redigerat) Tjenna! Undrar om det finns någon vst-synth som gör det klassiska sawtooth ljudet som är ofta med i technolåtar. Jag är också helt öppen för att lära mej att göra ljudet själv bara jag får en liten guide om det. Vad jag har förstått så ska det inte vara omöjligt att göra i 3osc plugget i fl ? pussheejjs ekkä Redigerat 10 januari 2007 av ekkä
Cloudsurfer Postat 10 januari 2007 Postat 10 januari 2007 öppna ditt FL, under rubriken Channel presets väljer du 3xosc och sedan väljer du presetet som heter Short 3. I short 3 sätter du alla oscillatorerna på sågtands våg. därefter under fliken INS går du ner på filtret och drar cutoff hela vägen upp och väljer notch i listan. basic sågtandsljud imo.
ekkä Postat 11 januari 2007 Trådstartare Postat 11 januari 2007 Hmm.. undrar om jag har gjort helt rätt ? http://www.speedyshare.com/695490738.html Det blev inte jätte likt tycker jag, skulle vilja ha en sawtooth som är med i antingen "Boten anna" eller som är med i denna låten http://www.speedyshare.com/111582408.html . jag menar inte leaden då utan den grejjen som dom kör X-Y på som hörs tydligt vid mitten. Tackar ändån för hjälpen men inte helt vad jag sökte mej. Hade ekkä
Nexustwins Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 Menar du den oktavhoppande synthen? Dra ner detune på xosc synthen, det kommer ge dig ett mer centrerat ljud. Lite längre toner skulle vara bra för att få mer flyt i det bara. Nu har nog inte 3xosc någob LFO vad jag vet men en LFO som drar i detune skulle nog inte vara fel ehller.
mandarini Postat 11 januari 2007 Postat 11 januari 2007 Nexustwins sa: Menar du den oktavhoppande synthen? Dra ner detune på xosc synthen, det kommer ge dig ett mer centrerat ljud. Lite längre toner skulle vara bra för att få mer flyt i det bara. Nu har nog inte 3xosc någob LFO vad jag vet men en LFO som drar i detune skulle nog inte vara fel ehller. Vad menar du med en LFO?
ekkä Postat 11 januari 2007 Trådstartare Postat 11 januari 2007 Nexustwins sa: Menar du den oktavhoppande synthen? Dra ner detune på xosc synthen, det kommer ge dig ett mer centrerat ljud. Lite längre toner skulle vara bra för att få mer flyt i det bara. Nu har nog inte 3xosc någob LFO vad jag vet men en LFO som drar i detune skulle nog inte vara fel ehller. Förklara mer, jag är inte en sådan FL-Guru som du är! 😄
ThomasJ Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 mandarini sa: Nexustwins sa: Menar du den oktavhoppande synthen? Dra ner detune på xosc synthen, det kommer ge dig ett mer centrerat ljud. Lite längre toner skulle vara bra för att få mer flyt i det bara. Nu har nog inte 3xosc någob LFO vad jag vet men en LFO som drar i detune skulle nog inte vara fel ehller. Vad menar du med en LFO? 😳 LFO Cotoff OSC Osv Ja du hajjar mönstret. Ett tips: Läs tidningen artikelserie "Ratta synthen" så kommer du snart in på dt hela!
Penta_P (oregistrerad) Postat 12 januari 2007 Postat 12 januari 2007 Ett vanlig saw är verkligen det enklaste du kan ratta fram... de flesta ljud utgår från en saw, så om du sätter alla parametrar på typ noll så borde du vara i hamn.
ekkä Postat 12 januari 2007 Trådstartare Postat 12 januari 2007 Hype sa: du kanske tänker på SuperSaw ljudet? SuperSaw ? 😕
Penta_P (oregistrerad) Postat 15 januari 2007 Postat 15 januari 2007 Kallas också mooger, och är en snedstämd sågtand... eller några stycken.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.