Jump to content
Annons

Segare med 2 operativsystem?


moron

Recommended Posts

Hejsan!

Förut hade jag enbart Windows 2000 Proffesional, sedan istallerade jag en xp-version som snodde mindre minne. Trots detta tycker jag inte att xp:n är särskilt mycket snabbare, om ens något. Och 2000 tycker jag är segare nu än förut. Är dock inte säker, kanske inbillar mig, men tror inte det. Kan det här bero just på att jag har två operativsystem nu eller måste det va nåt annat som segar ner?

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hejsan.

Det beror jhu helt på

installerade du xp på samma partition som win2k?

då kan det bli segt som bövelen..

sen e det så att allt är relativt

e datorn av äldre slag som kom med win2k så skulle jag kika på bios update å se om windows xp går bättre..

har aldrig varitr med om att dual boot skall slöa ner..

men det kan jhu blivit strul någonstanns.!

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
installerade du xp på samma partition som win2k?

då kan det bli segt som bövelen..

Motivera detta?

Redigerat av tsmalmbe
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har testat alla konstiga versioner på min lek dator för att hitta bästa prestanda vägarna..

Jag lade windows 2000 i en egen mapp å win xp i en annan.. bara strul..

detta beror på att windows söker filer som faktisk trot eller ej finns i 2 mappar på samma disc.. detta skall inte påvärka.. sägs det.. men det gör det..

Man skall altid ha 2 partitioner .. en för vardera OS om man vill vara säker på att prestandan skall nå toppen..

// B

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
Båda OS:en blir ledsna och tjuriga.

Jag tippade på avundsjuka .. :rolleyes:

Det enda riktiga jag kan tänka mig är att båda OS:na kommer att villa ha pagefilen på samma partition, vilket leder till att den ena blir utan (och således troligen långsammare). Pagefilen gör inte OS't långsammare trots att vissa vill framhäva det.

Link to comment
Dela på andra sajter

installerade du xp på samma partition som win2k?

Jepp det gjorde jag, tack för hjälpen!

Det är väl lika bra att avinstallera 2000 då, använder det knappt ändå.

Så hur gör man det nu då? Är icke så haj på sånt!

Bios update, hmm vadå update?

Link to comment
Dela på andra sajter

installerade du xp på samma partition som win2k?

Jepp det gjorde jag, tack för hjälpen!

Det är väl lika bra att avinstallera 2000 då, använder det knappt ändå.

Så hur gör man det nu då? Är icke så haj på sånt!

Bios update, hmm vadå update?

eww, bara tanken på att installera 2000, sen XP (på samma partition), sen Avinstallera 2000. Riktigt smutsig härva.

Har du möjlighet att på något sätt spara undan det du behöver spara, och sen formatera om disken från början, så kommer det antagligen göra extremt mycket för kvickheten i din dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Boota in i XP, deletera manuellt allt som har med W2K att göra? Torde fungera lika bra som med två XP:n i samma situation.

Link to comment
Dela på andra sajter

eww, bara tanken på att installera 2000, sen XP (på samma partition), sen Avinstallera 2000. Riktigt smutsig härva.

Har du möjlighet att på något sätt spara undan det du behöver spara, och sen formatera om disken från början, så kommer det antagligen göra extremt mycket för kvickheten i din dator.

Jo det får bli en formatering...

Har båda operativsystemen på C:, och resten på D:

Kan man bara formatera C: då, genom att högerklicka->formatera i windows, utan att D: berörs på något sätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

eww, bara tanken på att installera 2000, sen XP (på samma partition), sen Avinstallera 2000. Riktigt smutsig härva.

Har du möjlighet att på något sätt spara undan det du behöver spara, och sen formatera om disken från början, så kommer det antagligen göra extremt mycket för kvickheten i din dator.

Jo det får bli en formatering...

Har båda operativsystemen på C:, och resten på D:

Kan man bara formatera C: då, genom att högerklicka->formatera i windows, utan att D: berörs på något sätt?

Oh ja.. det e bara att .. spara eventuella filer från mina document över till D: sen när du startar win installationen från cd n så välger du att installera nu fräsh.. efter det markerar du c: formatera med NtFs Full å walla =)

Klart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh ja.. det e bara att .. spara eventuella filer från mina document över till D: sen när du startar win installationen från cd n så välger du att installera nu fräsh.. efter det markerar du c: formatera med NtFs Full å walla =)

Klart!

Nu förstår jag inte riktigt... ska jag in med win-skivan innan jag formaterar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man inte bara formatera C: i dos, sen starta om med windows-skivan i cd-läsaren? Det verkar lättare tycker jag.

Jo det kan du, men då måste du ha dos på något sätt.

Enklaste är ju solklart att köra in cd-skivan... bland det första som hädner är att du får partitionera och formatera om i fall du vill. hajjar inte hur det skulle vara enklare på något annat sätt.

Har du dos eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...