Jump to content
Annons

Remixprojekt!


Danny Cort (oregistrerad)

Recommended Posts

Danny Cort (oregistrerad)

Tjena!

Jag håller på att jobba med en disco/soul/funk-compilation åt Unidisc som ska bestå av tre CD's - två med originaledits och en med exklusiva remixer.

Några av låtarna som är med finns i remixade verisioner, men dom kommer inte användas eftersom vi vill ha uteslutande exclusives för att ge skivan ett mervärde.

Jag tar tacksamt emot alla förslag på remixer och kommer att använda dom som jag och bolaget tycker funkar så PM'a mig om ni är intresserade av att köra.

Självklart görs dessa remixer på spek, men de som används kommer ersättas enligt gällande industristandard via publishing och remixarens kommer tydligt att redovisas på plattan.

Låtarna som ska användas är:

Bunny Sigler & Loleatta Halloway – Only You

Jeanette Lady Day – Come Let Me Love You

Fonda Rae – Touch Me (All Night Long)

Hi Gloss - You’ll Never Know

Fat Larrys Band – Act Like You Know

Denroy Morgan – I’ll Do Anything For You

D-Train – You’re The One For Me

Instant Funk – I Got My Mind Made Up

Silvetti – Spring Rain

Jocelyn Brown – Somebody Elses Guy

First Choice – Let No Man Put Asunder

Loleatta Halloway – Love Sensation

Weeks & Co – Rock Your World

Musique – Push Push In The Bush

Unlimited Touch – Searching To Find The One

Shannon – Let The Music Play

The Whispers – It’s A Love Thing

Ett par låtar kan dras ifrån eller komma till så kolla gärna på Unidisc's hemsida om det är någon favorit som ni hellre vill göra.

På någon eller några av låtarna finns outtakes, men eftersom detta är "gammal" musik så ligger dom flesta inspelningarna på dammiga rullband i någon New York-källare, så i princip så är det klippa och klistra i originalinspelningarna som gäller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hmm jag blev väldigt sugen nu, men jag har just för tillfället rätt mkt att göra.. men jag kan tänka på saken o lyssna på låtarna i annat fall!!??

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
hmm jag blev väldigt sugen nu, men jag har just för tillfället rätt mkt att göra.. men jag kan tänka på saken o lyssna på låtarna i annat fall!!??

Bara kör!

Det brinner inte i knutarna...

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm jag blev väldigt sugen nu, men jag har just för tillfället rätt mkt att göra.. men jag kan tänka på saken o lyssna på låtarna i annat fall!!??

Bara kör!

Det brinner inte i knutarna...

ne men va trevligt...

då kanske jag hänger på en sväng.. jag vill inte lova ngt men jag vill ändå se vad som finns att göra med det!!!

har du låtarna på cd/ftp el dylikt eller får man tanka dom/skaffa dom själv på eget bevåg??

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
hmm jag blev väldigt sugen nu, men jag har just för tillfället rätt mkt att göra.. men jag kan tänka på saken o lyssna på låtarna i annat fall!!??

Bara kör!

Det brinner inte i knutarna...

ne men va trevligt...

då kanske jag hänger på en sväng.. jag vill inte lova ngt men jag vill ändå se vad som finns att göra med det!!!

har du låtarna på cd/ftp el dylikt eller får man tanka dom/skaffa dom själv på eget bevåg??

Jag kan maila eller emessenna ett rar-paket

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm jag blev väldigt sugen nu, men jag har just för tillfället rätt mkt att göra.. men jag kan tänka på saken o lyssna på låtarna i annat fall!!??

Bara kör!

Det brinner inte i knutarna...

ne men va trevligt...

då kanske jag hänger på en sväng.. jag vill inte lova ngt men jag vill ändå se vad som finns att göra med det!!!

har du låtarna på cd/ftp el dylikt eller får man tanka dom/skaffa dom själv på eget bevåg??

Jag kan maila eller emessenna ett rar-paket

jonas.wijk@hotmail.com

thats my msn!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Låter kul.

Har du leaden eller är det mycket klippa, eqa, etc??

PM'a mig med din msn så skickar jag låtarna och berättar mer!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...