tsmalmbe (oregistrerad) Postat 3 januari 2007 Anmäl Dela Postat 3 januari 2007 Yup, så blev det att flytta om lite i racket och så, och kvällen blev sen. Så till sist skulle systemet testas, och i med firewire-kabeln. Sen blev det tyst. 828:ans FW-port hade slappnat till med åren på så vis att man utan problem kunde få in kontakten åt båda hållen. Så nu har jag en "16-kanalers mixer" på bordet som inte kan tala med datorn. Antagligenvis måste en hel del bytas ut för att det skall börja fungera igen, men google är mycket fåordig om det här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kartan Postat 3 januari 2007 Anmäl Dela Postat 3 januari 2007 Sånt där är det enda man får av att städa.. seriöst JÄVLIGT surt 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 3 januari 2007 Anmäl Dela Postat 3 januari 2007 Nice, närmaste reparations-station verkar vara USA. Och den estimerade reparationstiden.... 3-6 månader. Huga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 3 januari 2007 Anmäl Dela Postat 3 januari 2007 3-6 månader kan man ju inte vara utan sådant. Det måste betraktas som oskälig tid enligt KKL eller KTL. Kolla om det inte finns möjlighet att få nytt genom allriskförsäkringen i din hemförsäkring i stället för att reparera - just med hänvisning till att reparationstiden blir orimlig... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Torwald Postat 3 januari 2007 Anmäl Dela Postat 3 januari 2007 Det enda positiva är att 828 har blivit ganska mycket billigare... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 3 januari 2007 Anmäl Dela Postat 3 januari 2007 Kolla om det inte finns möjlighet att få nytt genom allriskförsäkringen i din hemförsäkring i stället för att reparera - just med hänvisning till att reparationstiden blir orimlig Jag funderade på flere alternativ genom min hemförsäkring. Inklusive alternativet att lägga motun en stund i akvariumet. Då skulle det ju vara en olycka.Men jag vet inte hur försäkringsbolaget förhåller sig till det att jag satt in pluggen fel i apparaten. Problemet ligger ju i det att försäkringsbolaget vill ha en beskrivning av problemet och reparationen svart på vitt av importören. Och då skriver ju importören det svart på vitt - användaren har ställt till det för sig själv. Och då tror jag försäkringsbolaget tvagar sina händer från mitt dilemma. Om inte den då går via akvariumet, i vilket fall importören får skriva att den är lite blöt. Ett alternativ är väl fortfarande att ta in ett annat kort från begagnade marknaden, skicka det nuvarande till reparation och sen sälja det när det kommer tillbaka (gott nytt år 2008 typ). Det kräver ju förstås lite tålamod. Fan man känner sig lite dum och otursam ibland. Snart ramlar mina i-landsmätare in i posten, jävla mycket nytta har jag av dom nu 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 3 januari 2007 Anmäl Dela Postat 3 januari 2007 Kolla om det inte finns möjlighet att få nytt genom allriskförsäkringen i din hemförsäkring i stället för att reparera - just med hänvisning till att reparationstiden blir orimlig Jag funderade på flere alternativ genom min hemförsäkring. Inklusive alternativet att lägga motun en stund i akvariumet. Då skulle det ju vara en olycka.Men jag vet inte hur försäkringsbolaget förhåller sig till det att jag satt in pluggen fel i apparaten. Problemet ligger ju i det att försäkringsbolaget vill ha en beskrivning av problemet och reparationen svart på vitt av importören. Och då skriver ju importören det svart på vitt - användaren har ställt till det för sig själv. Och då tror jag försäkringsbolaget tvagar sina händer från mitt dilemma. Om inte den då går via akvariumet, i vilket fall importören får skriva att den är lite blöt. Ett alternativ är väl fortfarande att ta in ett annat kort från begagnade marknaden, skicka det nuvarande till reparation och sen sälja det när det kommer tillbaka (gott nytt år 2008 typ). Det kräver ju förstås lite tålamod. Fan man känner sig lite dum och otursam ibland. Snart ramlar mina i-landsmätare in i posten, jävla mycket nytta har jag av dom nu 😄 Allriskförsäkringen brukar täcka även om man har klantat sig på något sätt. Att du har råkat peta in kontakten fel, är ju lika mycket olyckshändelse som om du skulle välta ut ett glas Coca-Cola över apparaten under drift... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lee Postat 3 januari 2007 Anmäl Dela Postat 3 januari 2007 (redigerat) Kom just att tänka på: Det är inte så att det är firewirekretsarna i datorn som har lagt av? Testa en annan firewirekontakt och helst ett annat kort (och allra helst en annan dator om någon vågar släppa dig i närheten efter detta haveri 😳 ). Motu har väl lite bättre rykte om sig än vad moderbordstillverkare har när det gäller kretsar... Edit: Här är en kille som har varit med om mer problem... http://www.wiebetech.com/whitepapers/FireW...ortFailures.php Redigerat 3 januari 2007 av Lee Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 3 januari 2007 Anmäl Dela Postat 3 januari 2007 Testade på min gamla laptop med ett PCMCIA FW-kort, och samma resultat. Utesluter inte förstås att andra datorns FW har pajat, men berättar ju att åtminstone MOTUn är trasig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 3 januari 2007 Anmäl Dela Postat 3 januari 2007 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 3 januari 2007 Anmäl Dela Postat 3 januari 2007 Jag kopplade ihop min laptop och m,in vanliga dator, och fick connection. Eftersom laptopen är win2k blev det ju inget på riktigt, men nog hittade dom varandra anyway. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 16 januari 2007 Anmäl Dela Postat 16 januari 2007 En uppdatering, kanske inte en väntad sådan. Jag har lagt korrespondensen nedan. Vill de alltså verkligen säga på MOTU att de byter ut mitt kort för 79.95USD så vitt jag skickar dem det gamla (på egen bekostnad)? Nån annan som varit med om liknande? Jag har inget kvitto, och jag har köpt kortet begagnat, så jag väntade mig inte ens ett svar från supporten (jag har korresponderat med dem i en par veckor nu). I've issued you a Return Authorization for your 828MkiiPackage just the unit up and send it to: MOTU XXXXXXXXXXXXXXX 1280 Massachusetts Ave Cambridge, MA 02138 ... Upon receipt we will verify the issue with your unit and, at our option, repair it or replace it with a tested replacement unit of equal or better cosmetic condition. Our hardware comes with a 90-day manufacturer's warranty from the date of purchase which warrants our hardware to be free of defect. After the 90 day period, each return authorization carries a $79.95 USD repair fee which covers shipping and handling back to you. ... Your Order Will Not Be Processed Until We Receive Payment Information You will not be charged until we ship the replacement unit back to you You will be auto-emailed a UPS tracking number when we ship the unit. The warranty reapplies any time you receive a unit from us via RA. MOTU requires that all RMA's must be shipped to us; we will not accept personal deliveries. You will be auto-emailed a UPS tracking number when we ship back to you. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 16 januari 2007 Anmäl Dela Postat 16 januari 2007 En uppdatering, kanske inte en väntad sådan. Jag har lagt korrespondensen nedan. Vill de alltså verkligen säga på MOTU att de byter ut mitt kort för 79.95USD så vitt jag skickar dem det gamla (på egen bekostnad)? Nån annan som varit med om liknande? Jag har inget kvitto, och jag har köpt kortet begagnat, så jag väntade mig inte ens ett svar från supporten (jag har korresponderat med dem i en par veckor nu). I've issued you a Return Authorization for your 828MkiiPackage just the unit up and send it to: MOTU XXXXXXXXXXXXXXX 1280 Massachusetts Ave Cambridge, MA 02138 ... Upon receipt we will verify the issue with your unit and, at our option, repair it or replace it with a tested replacement unit of equal or better cosmetic condition. Our hardware comes with a 90-day manufacturer's warranty from the date of purchase which warrants our hardware to be free of defect. After the 90 day period, each return authorization carries a $79.95 USD repair fee which covers shipping and handling back to you. ... Your Order Will Not Be Processed Until We Receive Payment Information You will not be charged until we ship the replacement unit back to you You will be auto-emailed a UPS tracking number when we ship the unit. The warranty reapplies any time you receive a unit from us via RA. MOTU requires that all RMA's must be shipped to us; we will not accept personal deliveries. You will be auto-emailed a UPS tracking number when we ship back to you. Jag har inte varit i kontakt med MOTU, men det förekommer tillverkare som tillämpar fasta priser på reparationer, nästan oavsett vad det är för fel, så det är säkert helt ok. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellhoff Postat 16 januari 2007 Anmäl Dela Postat 16 januari 2007 MOTU överlag är duktiga killar med god support. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Violiner Postat 16 januari 2007 Anmäl Dela Postat 16 januari 2007 (redigerat) Inte ovanligt när det gäller seriösa företag som tillverkar kvalitetsprylar. Jag kan dra en parallell med ett PCMCIA-modem som jag hade till en laptop, kombinerat 56k modem och nätverksanslutning. Det har "livstidsgaranti". Det var ett antal år gammalt när det lade av - jag ringde supporten i England, fick ett RMA-nummer, skickade PCMCIA-kortet och ett par dagar senare hade jag ett nytt kort med bud... En annan apparat inom ett annat elektronikomåde kom från USA, utan svensk generalagent. Jag ringde supporten i USA, talade om att jag var i oerhört stort behov att använda prylen litet drygt ett dygn senare och undrade hur i hela friden jag skulle bära mig åt. "Inga problem", tyckte de och skickade en ny med 12 timmarsexpress till Stockholm där jag skulle vara och använda den. Frakten kostade nära 4000 - de stod för vartenda öre... På frågan vad jag skulle göra med den trasiga apparaten fick jag svaret "Du kan skicka den nån gång om du har tid och lust..." Det är service! Redigerat 16 januari 2007 av Violiner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Torwald Postat 17 januari 2007 Anmäl Dela Postat 17 januari 2007 (redigerat) Jag fick ju mitt gamla kort ersatt rakt av utan frågor av MOTU. Det var visserligen genom deras generalagent, men ändå inte helt dumt. Jag hade förvisso garanti kvar, men jag fick också ett helt nytt kort i ny kartong med nya tillbehör. EDIT: grammatik. Redigerat 17 januari 2007 av Torwald Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 30 januari 2007 Anmäl Dela Postat 30 januari 2007 HAH! Back in business boys and girls, posten levererade mitt nya kort idag! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Torwald Postat 30 januari 2007 Anmäl Dela Postat 30 januari 2007 HAH! Back in business boys and girls, posten levererade mitt nya kort idag! Du fick ett nytt från MOTU alltså? De är jävligt snälla... Synd att deras kort funkade så dåligt för mig ;( Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elof (oregistrerad) Postat 30 januari 2007 Anmäl Dela Postat 30 januari 2007 Du fick ett nytt från MOTU alltså? De är jävligt snälla... Synd att deras kort funkade så dåligt för mig ;( Jag fick också ett nytt från direkt motu på den tiden jag hade 828mkII som pajjade. Då hade dessutom garantin gått ut för ett halvår sedan. Frakt fick jag betala. Men dem har varit schyssta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Torwald Postat 30 januari 2007 Anmäl Dela Postat 30 januari 2007 Du fick ett nytt från MOTU alltså? De är jävligt snälla... Synd att deras kort funkade så dåligt för mig ;( Jag fick också ett nytt från direkt motu på den tiden jag hade 828mkII som pajjade. Då hade dessutom garantin gått ut för ett halvår sedan. Frakt fick jag betala. Men dem har varit schyssta. Jupp, jag fick också ett nytt... Fast på garantin. Betalade nadas. De var trevliga, i vart fall... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Erik Postat 30 januari 2007 Anmäl Dela Postat 30 januari 2007 (redigerat) Jag har mitt motu 828MkII på reperation. Jag lämnade kortet till zima produktion 2500kr tar de för att skicka kortet till motu i usa. I bästa fall får man ett nytt. Måste tillägga att min garati gick ut för 3 år sen Mvh Erik Redigerat 30 januari 2007 av Erik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 30 januari 2007 Anmäl Dela Postat 30 januari 2007 Nänä, jag köpte ett nytt alltså, det gamla ligger i hörnet där borta och väntar på hemförsäkringens beslut om sitt öde. Men, jag har RMA på den, så den åker till staterna om inte försäkringen vill ha det. I sinom tid. Motus support måste nog få ett stort plus efter allt jag läst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.