henningway Postat 2 januari 2007 Postat 2 januari 2007 Har ett problem, har installerat mitt cubase sx3 och har ett m-auido fast track ljudkort, har ingen direkt koll på grejorna när det gäller inställningar för input output hit och dit, blir inte klok på det. Jag hör bara i ena högtalaren ibland och annars brusar det bara, jag klickar och ändrar men vet ju inte vad jag sysslar med, hade cubase sx2 förrut så det ska funka. Kan inte någon bara förklara otroligt enkelt vad man ska göra i multimedia setupen eller vart det nu är, steg för steg för jag funderar på att köpa en digitalporta...
drloop (oregistrerad) Postat 2 januari 2007 Postat 2 januari 2007 Har ett problem, har installerat mitt cubase sx3 och har ett m-auido fast track ljudkort, har ingen direkt koll på grejorna när det gäller inställningar för input output hit och dit, blir inte klok på det. Jag hör bara i ena högtalaren ibland och annars brusar det bara, jag klickar och ändrar men vet ju inte vad jag sysslar med, hade cubase sx2 förrut så det ska funka. Kan inte någon bara förklara otroligt enkelt vad man ska göra i multimedia setupen eller vart det nu är, steg för steg för jag funderar på att köpa en digitalporta... http://www.m-audio.com/index.php?do=suppor...2ea1eac1ee00eb2 En bra länk som viser hur du väljer Asio driver. Du har väl installerat drivers för kortet?
henningway Postat 2 januari 2007 Trådstartare Postat 2 januari 2007 (redigerat) Har ett problem, har installerat mitt cubase sx3 och har ett m-auido fast track ljudkort, har ingen direkt koll på grejorna när det gäller inställningar för input output hit och dit, blir inte klok på det. Jag hör bara i ena högtalaren ibland och annars brusar det bara, jag klickar och ändrar men vet ju inte vad jag sysslar med, hade cubase sx2 förrut så det ska funka. Kan inte någon bara förklara otroligt enkelt vad man ska göra i multimedia setupen eller vart det nu är, steg för steg för jag funderar på att köpa en digitalporta... http://www.m-audio.com/index.php?do=suppor...2ea1eac1ee00eb2 En bra länk som viser hur du väljer Asio driver. Du har väl installerat drivers för kortet? japp, det har jag. Jag är bara löjligt okunnig, tack för länken men den behandlar cubase sx2 och det ser annorlunda ut än sx3. Nån som har nått liknande gällande sx3? Redigerat 2 januari 2007 av henningway
drloop (oregistrerad) Postat 2 januari 2007 Postat 2 januari 2007 Tyvärr sitter jag inte vid min Cubase dator. En sökning i PDFn för Cubase löser nog ditt problem. Sök på Asio driver så hittar du det garanterat. Dessutom har jag för mig att det är rätt lika inställningarna för SX2 som SX3. 😄
henningway Postat 3 januari 2007 Trådstartare Postat 3 januari 2007 (redigerat) Tyvärr sitter jag inte vid min Cubase dator.En sökning i PDFn för Cubase löser nog ditt problem. Sök på Asio driver så hittar du det garanterat. Dessutom har jag för mig att det är rätt lika inställningarna för SX2 som SX3. 😏 Japp, testar på sx2 nu också. Men saken är att skapar man ett stereospår, så brusar det bara, det ser liksom ut att fungera bara i ena högtalaren. Fats lyssnar man på musik så funkar det ju i båda! Det måste vara nån grej i cubase, jag hör det jag spelar lågt, med ett påliggande brus i andra panoreringen liksom. Minns att jag hade ett liknande problem för länge sen med ett gammalt cubase sx, men löste det genom att flippa på "stereo switch"... Redigerat 3 januari 2007 av henningway
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.