Jump to content
Annons

Cubase ostablit?


Mantel

Recommended Posts

Nu har jag äntligen fått igång Cubase SX 2.0

men när jag håller på å pysslar med det så laggar det som fan!

och krashar var 5e minut.

Så här ser min dator ut:

AMD 2800

512 mb ram

150gb hdd

2 kassa ljudkort

HILFE!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

HAHA! japp det är jag. Jag har tankat en fil som man lägger in i System32 mappen och i cubase mappen. sen fick jag igång det fin fint. men så fort jag trycker upp någon ruta eller ska göra något annat så laggar det till som fan, använder hela ram minnet. Någon som har samma probbs?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte sluta förvånas över att människor undrar vad som är fel när är en dåligt crackad version inte fungerar ordentligt. Och lösningar för att få en crack att fungera diskuterar vi inte här.

Tips: Köp Cubase SL för knappa 4 000 kronor. Då får du professionell support när något inte fungerar, samma vst-motor som i SX2 och ett rent samvete. Den finns inte osannolikt också begagnad.

EDIT: Sökte på Blocket.se efter "cubase" i hela Sverige och fann följande:

* Cubase SL BPM Force (kan uppgraderas till SL 2) för högst 2000 kronor.

* Steinberg Studio Case (med Cubase SE - kan också uppgraderas) för 1900 kronor.

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

HAHA! japp det är jag. Jag har tankat en fil som man lägger in i System32 mappen och i cubase mappen. sen fick jag igång det fin fint. men så fort jag trycker upp någon ruta eller ska göra något annat så laggar det till som fan, använder hela ram minnet. Någon som har samma probbs?

Hehe... jag tycker att det här är helt underbart. Läste någonstans att det är som att "skita på bordet på nobelmiddagen", ändå lika glad!

Nä.. det här är nog inte helt rätt forum om du behöver den typen av hjälp.

Kan inte sluta förvånas över att människor undrar vad som är fel när är en dåligt crackad version inte fungerar ordentligt.

...ändå en dråplig och skrattretande bild av verkligheten. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Typiskt att programutvecklarna lägger in sånna "fel" som dom tuffa crackersen inte upptäcker förrän långt efter dom släppt cracksen.

Emagic gjorde ju det bästa skyddet...

Snabbt som ögat efter dom släppt Logic 4.x fanns det crackat på massa ftp/dc-hubbar osv osv.. Så småningom när det crackade programmet nådde hemmapularna började dom upptäcka att det är något som inte stämmer. Gitarrerna lät ostämda och massa saker var helskumma. Emagic hade alltså nån sorts avkännare (säkert på CRC eller liknande) så när det började lukta crack om exe-filen så stämde alla instrument ur sig. Det roliga är ju att det tar alltid en jäkla tid innan folk märker sånt eftersom crackersen inte bryr sig ett piss om vad dom knäcker. Kollar bara så installationen funkar och sen skiter i det... Garvade läppen av mig när folk började ringa studion o fråga om jag vart med om att "logic stämmer ur sig"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...