Jump to content
Annons

Samma märke på alla minnen?


CRZTNTR

Recommended Posts

Jag har ett Samsung 512Mb DDR PC3200 PC-400MHz minne i min dator, den är redo för 2GB max på moderkortet. Tänkte köpa till 1GB, tjänar jag någonting på att köpa ett Samsungminne eller kan jag lika gärna köpa ett annat kvalitétsminne??! Det är några hundra som skiljer Kingston/Corsair med Samsungminnerna nämligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Jag har ett Samsung 512Mb DDR PC3200 PC-400MHz minne i min dator, den är redo för 2GB max på moderkortet. Tänkte köpa till 1GB, tjänar jag någonting på att köpa ett Samsungminne eller kan jag lika gärna köpa ett annat kvalitétsminne??! Det är några hundra som skiljer Kingston/Corsair med Samsungminnerna nämligen.

Det viktigaste är inte namnet utan specifikationerna, finns bara en handfull riktiga tillverkare av dataminnen men det finns en jäkla massa olika varianter på specar och ännu fler som sätter sitt varunamn på minnena..

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Så vad ska jag kolla då? Så även om jag köper PC3200/400Mhz SAMSUNG-minnen så kanske jag ändå kan få nån spec fel?!

Ja, men köp Samsung kolla dock att du har bytesrätt om det inte skulle funka. Minnen kan vara lite knepiga och kan börja strula först efter ett tag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...