mezon Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 Tjenare! Ăr lite rookie nĂ€r det gĂ€ller FL.. Jag har pillat lite med Vengeance Essential Club sounds 1+2.. (Kanon bra!) NĂ€r jag importerar ett bas.wav ljud i FL och lĂ€gger det i piano rollen sĂ„ kan man nĂ€stan bara spela basen i C5. NĂ€r man lĂ€gger det i en slinga som passar till trumman/melodin och gĂ„r upp och ner i toner lĂ„ter det bara segt nĂ€r man gĂ„r ner i ton eller tvĂ€rt om nĂ€r man gĂ„r upp. Hoppas ni förstĂ„r mitt problem! Har ni nĂ„got tips och trix hur man fĂ„r det att lĂ„ta bra? Det finns verkligen bra "Offbeat basses" men att fĂ„ det att lĂ„ta bra Ă€r vĂ€rre! đ heppĂ„re! đ
Sjodahl Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 (redigerat) Jag antar att du menar nĂ„got sĂ„nnt hĂ€r? đ LĂ€nk: http://www.speedyshare.com/248820205.html FĂ„rla tillĂ€ga att jag har gjort basen sjĂ€lv och det lĂ„ter inte dĂ„ligt om man skriver in en bassline som det gör med wave filerna đ Hehe Peace Redigerat 19 december 2006 av Sjodahl
aburman Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 Jag antar att du menar nĂ„got sĂ„nnt hĂ€r? đ LĂ€nk: http://www.speedyshare.com/248820205.html FĂ„rla tillĂ€ga att jag har gjort basen sjĂ€lv och det lĂ„ter inte dĂ„ligt om man skriver in en bassline som det gör med wave filerna đ Hehe Peace Skulle du vilja berĂ€tta lite hur du gjort den dĂ€r basen? Jag har testat Vipzone Pitched Basses men tycker inte ja fĂ„r dem Ă„ lĂ„ta sĂ„ bra som din gör...
mezon Postat 19 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 19 december 2006 Hehe nice! Kan göra en bas sjĂ€lv och det lĂ„ter bra i piano rollen men om importerar en ljudfil (.wav) och ritar ut en bas slinga lĂ„ter det bara bra i C5.. Det e det som e problemet hörrö! đ
Sjodahl Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 Okej đ Ladda upp en bas som du har gjort dĂ„ đ Skulle vara kul att höra đ Hade Gott Peace
Sjodahl Postat 19 december 2006 Postat 19 december 2006 Jag antar att du menar nĂ„got sĂ„nnt hĂ€r? đČ LĂ€nk: http://www.speedyshare.com/248820205.html FĂ„rla tillĂ€ga att jag har gjort basen sjĂ€lv och det lĂ„ter inte dĂ„ligt om man skriver in en bassline som det gör med wave filerna đź Hehe Peace Skulle du vilja berĂ€tta lite hur du gjort den dĂ€r basen? Jag har testat Vipzone Pitched Basses men tycker inte ja fĂ„r dem Ă„ lĂ„ta sĂ„ bra som din gör... Tackar đź Det Ă€r en pitchdive pĂ„ basen đ Jag kan förklara det imon i denna trĂ„den hur man gör det, har vĂ€ldigt mycket skolarbete atm đ SĂ„ hinner inte med detta nu đ Men men, ska försöka skriva imon =) Peace
pipedragon Postat 20 december 2006 Postat 20 december 2006 Tjenare! Ăr lite rookie nĂ€r det gĂ€ller FL.. Jag har pillat lite med Vengeance Essential Club sounds 1+2.. (Kanon bra!) NĂ€r jag importerar ett bas.wav ljud i FL och lĂ€gger det i piano rollen sĂ„ kan man nĂ€stan bara spela basen i C5. NĂ€r man lĂ€gger det i en slinga som passar till trumman/melodin och gĂ„r upp och ner i toner lĂ„ter det bara segt nĂ€r man gĂ„r ner i ton eller tvĂ€rt om nĂ€r man gĂ„r upp. Hoppas ni förstĂ„r mitt problem! Har ni nĂ„got tips och trix hur man fĂ„r det att lĂ„ta bra? Det finns verkligen bra "Offbeat basses" men att fĂ„ det att lĂ„ta bra Ă€r vĂ€rre! đ heppĂ„re! đ Tjena! Menar du att om man höjer tonen förmycket sĂ„ blir basen alldeles för kort och om man har den för lĂ„gt sĂ„ blir den bara darrig? LĂ€gtill Fruity Granulizer i Step Sequencern (F6) sen drar du bara in din bas pĂ„ samma kanal sĂ„ fixar den det ganska bra om man inte ska allt för högt upp đ
mezon Postat 20 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 20 december 2006 Japp precis !! Skall testa detta.. tack för hjĂ€lpen! đ
Cloudsurfer Postat 21 december 2006 Postat 21 december 2006 Det som hÀnder nÀr du kör tex din wav fil pÄ c5 i pianorollen och den lÄter som du vill att den ska göra, men nÀr du drar ner den sÄ lÄter den inte alls bra? Det kan vara sÄ att di din channel settings sÄ Àr bara c5 markerad och nÀr du dÄ drar ner den i toner sÄ pitchas den nerÄt och lÄter bara skit, testa att markera hela fÀltet istÀllet för bara c5.
mezon Postat 21 december 2006 TrĂ„dstartare Postat 21 december 2006 Se dĂ€r ja.. ska pröva det ocksĂ„! đ
lord_von_bagge Postat 24 december 2006 Postat 24 december 2006 MM, Jag vill ocksĂ„ gĂ€rna vilja Veta hur Sjodahl Gjort sin PitchDive Bass đ Den Ă€r Grym ! đ
trakko_man Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 Ladda ner Vsti- progg istÀllet! typ Vanguard, Toxic 2 eller Z3ta+. Bra tryck i basarna vill jag sÀga i de proggen.
aburman Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 Ladda ner Vsti- progg istÀllet! typ Vanguard, Toxic 2 eller Z3ta+. Bra tryck i basarna vill jag sÀga i de proggen. TyvÀrr finns de inga riktiga pitchade basar varken i Vanguard el. z3ta.
Linus Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 NĂ€r jag importerar ett bas.wav ljud i FL och lĂ€gger det i piano rollen sĂ„ kan man nĂ€stan bara spela basen i C5. Mmm, för samplingen Ă€r oanvĂ€ndbar. đ Askasst att anvĂ€nda 1 sampling till en pitchdivebas. Antingen ska det vara multisamplat sĂ„ det gĂ„r att spela flera oktaver, eller sĂ„ skippar man pitchdives i sjĂ€lva samplingen och gör dem i en samplerpatch. AnvĂ€nd en syntplugg för basljuden och lĂ„t Vengeance-skivan stĂ„ för trummorna istĂ€llet.
Linus Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 TyvĂ€rr finns de inga riktiga pitchade basar varken i Vanguard el. z3ta. Bah, slĂ„ pĂ„ Glide pĂ„ Vanguard och en sextondel efter din baston slĂ„r du an tonen en oktav ner. Visst, du fĂ„r jobba mer men det blir bra. đ
lord_von_bagge Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 Ledsen att behöva Tjata pĂ„ dig Linus đ Men kan du förklara lite nĂ€rmare đ Vad menar du med "Bah, slĂ„ pĂ„ Glide pĂ„ Vanguard" vill gĂ€rna veta đ
Nexustwins Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 Ledsen att behöva Tjata pĂ„ dig Linus đ Men kan du förklara lite nĂ€rmare Vad menar du med "Bah, slĂ„ pĂ„ Glide pĂ„ Vanguard" vill gĂ€rna veta đ Det finns en knapp som heter "Glide" pĂ„ vaungarden, Klicka i den, spela din vackra bas melodi i pianorollen. Kopiera hela din basgĂ„ng & lĂ€gg den en oktav lĂ€ngre ned (Tangenten som sitter pĂ„ samma stĂ€lle, men nedanför din gamla tangent). Flytta bak den sĂ„ den ligger en 16 del efter anslaget pĂ„ den första tonen. Nu kommer du att fĂ„ en dykande effekt pĂ„ basen.
lord_von_bagge Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 Glide ON (*) 1/16 speed đ Har du nĂ„gon bra Preset för den ? Eller har du Fixat den massa sjĂ€lv ? đ
Linus Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 Jag gjorde pitchdives i Reasontipset för nÄgra nummer sedan. LÀs gÀrna det. Envelope-tÀnket Àr inte helt specifikt för Reasons samplare utan kan funka med VST-pluggar i FL ocksÄ. Soundet ni Àr ute efter Àr egentligen inte mer Àn att lÄta bastonen sjunka en oktav efter att tonen börjat spelas. Lösning 3; sÀtt pitch/pb range till 12 och vrid ner pitch-hjulet pÄ klaviaturen nÀr du tryckt en synttangent.
Sjodahl Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 Sorry att jag inte har svarat Har glömt av denna trĂ„den đ Men men, jag anvĂ€nde z3ta. Och jag gjorde min pitchdive i midifönstret, bara satt en ton bakom varje ton 12 toner ner đ Skit lĂ€tt! đ Peace
lord_von_bagge Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 Midi fönstret đ Vart Ă€r det đ Skicka in en bild och ringa in ? đ
aburman Postat 25 december 2006 Postat 25 december 2006 (redigerat) TyvĂ€rr finns de inga riktiga pitchade basar varken i Vanguard el. z3ta. Bah, slĂ„ pĂ„ Glide pĂ„ Vanguard och en sextondel efter din baston slĂ„r du an tonen en oktav ner. Visst, du fĂ„r jobba mer men det blir bra. đ Jo förstĂ„s den möjligheten finns, ja syftade dock pĂ„ nĂ„n fĂ€rdig preset. Och det blir en hel del mer jobb. Redigerat 25 december 2006 av aburman
Sjodahl Postat 26 december 2006 Postat 26 december 2006 Midi fönstret đ Vart Ă€r det đ Skicka in en bild och ringa in ? đ Hehe.. Piano Rollen för er dĂ„ đ Peace
Cleff (oregistrerad) Postat 26 december 2006 Postat 26 december 2006 Ledsen att behöva Tjata pĂ„ dig Linus đ Men kan du förklara lite nĂ€rmare Vad menar du med "Bah, slĂ„ pĂ„ Glide pĂ„ Vanguard" vill gĂ€rna veta đ Det finns en knapp som heter "Glide" pĂ„ vaungarden, Klicka i den, spela din vackra bas melodi i pianorollen. Kopiera hela din basgĂ„ng & lĂ€gg den en oktav lĂ€ngre ned (Tangenten som sitter pĂ„ samma stĂ€lle, men nedanför din gamla tangent). Flytta bak den sĂ„ den ligger en 16 del efter anslaget pĂ„ den första tonen. Nu kommer du att fĂ„ en dykande effekt pĂ„ basen. GĂ„r detta att göra Ă€ven pĂ„ V-Station?
lord_von_bagge Postat 26 december 2006 Postat 26 december 2006 Sjodahl.. Vad har du för preset till z3ta, har du nĂ„gon annan eller har du Default ? isf vilken anvĂ€nder du ? .. fĂ„r inte mina bassar att lĂ„ta som dina đ
Nexustwins Postat 27 december 2006 Postat 27 december 2006 Funktionen "Glide" eller "Portamento" mĂ„ste vara pĂ„ för att det ska bli en "Pitchdive"! đ
Cleff (oregistrerad) Postat 28 december 2006 Postat 28 december 2006 vart slÄr man pÄ dessa funktioner?
Legal Element Postat 28 december 2006 Postat 28 december 2006 (redigerat) vart slÄr man pÄ dessa funktioner? men herregud titta med dina ögon. det stÄr ju portamento klart och tydligt i mitten btw.. undrar varför man köper v-station nÀr polyiblit finns gratis Redigerat 28 december 2006 av Legal Element
Cleff (oregistrerad) Postat 29 december 2006 Postat 29 december 2006 vart slÄr man pÄ dessa funktioner? men herregud titta med dina ögon. det stÄr ju portamento klart och tydligt i mitten btw.. undrar varför man köper v-station nÀr polyiblit finns gratis Trodde vi pratade om FL nu och inte V-station...!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.