Jump to content
Annons

E:mortal remixar Jan Johnston


Drik

Recommended Posts

LÅTNAMN: Let the world fall down (E:mortal remix)

ARTIST/GRUPP: Jan Johnston

GENRE: Progressive Trance

LÅTLÄNGD: 04:35

KOMPOSITÖR: Jan Johnston & Dj Trenix

PRODUCENT:Fredrik Johansson

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,27

STATUS: Färdig Officiell Remix

Det var ett tag sedan jag la ut något här, så jag tänkte att det är dags igen 😉

Kommer att lägga ut en låt till denna vecka, en officiell demo av reFX nya Nexus.

Jag ska vara ärlig och säga att originalet till denna låt sög järnet, och det gjorde jag min remix efter, så det var inte direkt ett kul uppdrag...

Jag får tyvärr inte lägga ut hela låten, men jag har ändå med här en rätt lång demo 😱

Länk till låten

Vad tycks?

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lite nyfiken. Är det samma Jan Johnston som gjort "Unafraid"? Låter onekligen så... Sitter på jobbet i detta nu och kan inte recensera din remix. Lovar att fixa en recension när jag väl är hemma och har riktiga högtalare att lyssna med istället för PC-speakern jag har på jobbet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite nyfiken. Är det samma Jan Johnston som gjort "Unafraid"? Låter onekligen så... Sitter på jobbet i detta nu och kan inte recensera din remix. Lovar att fixa en recension när jag väl är hemma och har riktiga högtalare att lyssna med istället för PC-speakern jag har på jobbet...

Jupp, det är samma person 😲

Swordfish OST - Unafraid

http://www.janjohnston.com

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Du är sjukt dukigt. Låter kalasbra. Svårt att ge nån kritik när alla delar i produktionen är typ 200 år före mina elektroniska mästerverk...*host*.

Nämen det låter asmysigt. Älskar padsen. Dom är så varma och mysiga!

Riktigt skönt 😲

Tackar o bockar! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska vara ärlig och säga att originalet till denna låt sög järnet, och det gjorde jag min remix efter, så det var inte direkt ett kul uppdrag...

Förstår precis hur det känns 🙂

Såhär tycker jag : Kvalitetsmässigt så skiner det, fint ljud, snygg prodd osv. Men på någon vänster hörs det i låten att det här inte var något kul jobb. Jag kan inte sätta tummen på vad det är bara, kanske mest en känsla efter ditt uttalande.

Apropå voxen, hon låter riktigt illa på sina ställen faktiskt. Sen känns det lite som om du har kastat ut snack/vox huller-om-buller tyvärr. Det är nästan otajt.

Bortsett från det så tycker jag den är fräsch, synd bara på ovanstående för remixen i sig kunde lyft till högre höjder annars, nu blir det lite av en piggy.

(Slänger in dig på MSN nu förresten, hade totalt glömt bort att jag bad dig maila mig förut 😲)

/ Matte

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart sköna stråkar som rider i takt med beatet. Klart godkänd sånginsats.

Tycker basen sackar av lite isamband med versen. Den låter inte likadant

som i intro/bridge/refräng och på en annan eq. Varför kör du fade i mitten av låten ? Klart det är en mix, men det känns liksom lite utan förklaring "why".

Skulle vara intressant och höra på orginalet som du utgått ifrån.

Men introt första minuten var verkligen det bästa som jag tar med mig hem.

Spola synthslingan i introt bara typ vid ca 00:30. Den passar inte in i konceptet...Klart jag minns tiden på Ibiza när man hör den här. Det är

det bästa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer då den utlovade recensionen som är högt personlig och gjord av en lekman. Är riktigt imponerad över den breda ljudbilden och val av ljud som är sköna (är det hård eller mjukvara som låter?). Stör mig dock lite på att ljudet "duckar" under bastrumman i introt men det skall kanske vara så med tanke på musikstil och "ducket" är inte lika påtagligt senare i låten. Tyvärr blir ljudbilden ganska grötig när alla instrument låter, mest tack vara långsamma padljud som förmodas andras delay eller reverb?, padljudet fungerar dock aldeles utmärkt när det fyller ut ljudbilden efter konstpausen du gör (medvetet får man anta för att korta ner låten eftersom du inte fick ha en komplett version här på forumet) men när refrängen drar igång och fler instrumet läggs på blir det lite väl mycket för att mina öron skall gilla ljudbilden i alla lägen. Sånginsatsen fungerar men är inget som man lägger märke till direkt, fast det är kanske inte meningen i en trancelåt där det finns viktigare saker än rösten får man anta.

Över till låten som sådan. En enligt mig traditionell trancemix som är välproducerad men inget som sticker ut från mängden. Den fungerar säkert aldeles utmärkt på ett dansgolv men är inget som jag hade köpt, eller vänta nu... om jag köpt singeln hade jag gjort det för den breda ljudbilden för att ha något att använda som referens och förundras över. Hur gör han egentligen?!

Betyg: 6/10 där avsaknaden från massan inte ger ett högre betyg, å andra sidan är väl 6 alltid bra?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanoners, bra feedback här, verkar iaf som jag lyckades med det jag va ute efter, dvs att göra en bra produktion på en kass låt 😛

@Implasticyde, jupp duckningen är "standard" för progressiv trance, smaksak, vet massa som hatar det stuket och folk som älskar det 🙂

Ska kika på grötighet, troligen aningen för mycket reverb.

Breaket där allt fadas ut i mitten av spåret är för att visa två delar av den fulla 9 minuter långa låten.

Sånginsatsen är skit, Mathew kunde inte säga det bättre: "kastat ut vox huller om buller", och det är precis sånt material jag fick, originalet va tydligen inte speciellt inspirerande för jan (4 ton byten, rakt igenom hela låten, samma hela tiden), så hon nöjde sig med att tala ut något lite då och då. Som sagt, det va skittråkigt att jobba med den här låten, enda anledningen jag gjorde det är att få sångerskan på min merit lista, men jag skulle aldrig rekommendera någon att köpa skiten när den släpps 🙂

Betyg: 6/10 är jag mer än nöjd med 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, det va skittråkigt att jobba med den här låten, enda anledningen jag gjorde det är att få sångerskan på min merit lista, men jag skulle aldrig rekommendera någon att köpa skiten när den släpps 😄

Betyg: 6/10 är jag mer än nöjd med 😄

Japp....Duckningnen suger bigtime. Men "sången" låter skönt

även om den är sporadisk...

Ang quoten: Hehehehe. Precis som det ska va...

Ibland får man göra skitjobb men det lär man sig

oxå mycket på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...