Jump to content
Annons

SG lr Les paul


antianti.v

Recommended Posts

Annons

Jag antar att du inte menar en Gibson nu då... 😆 Då är det väl Epiphone som gäller men jag har hört att PRS (tror jag det var...) och Tokai gör ok LP-kopior också. Fast i prisklassen 1500-2000 kr är jag lite osäker på vad du kan hitta. Jag skulle kollat Epiphone i första hand. Vad det gäller modell så är valet lätt för mig - Les Paul.

Link to comment
Dela på andra sajter

För 1500- 2000 får du endast en begagnad/ usel Epiphone... Spara ihop lite till och köp något riktigt, gärna som tidigare nämnts en Tokai... Dom är fruktansvärt prisvärda och importeras faktiskt till Sverige, skicka ett PM om du är intresserad 🙁😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle tro att om du vill ha en korea les paul / sg så hamnar du på någon stans runt ca 6000:- om du vill ha Japan, kostar det lite mer upp emot 9 - 10000:-

Dock är det fruktansvärt bra kvalitet, Japan tokai ligger bra mycket närmare en 30000:- gitarr än vad tex Gibsons studio lespaul för 15000 gör.

Jag skulle personligen rekomendera Korea Tokai, har en sjäv och dom e mycket sköna att spela på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Toki, Burny och Greco brukar ligga mellan 5000 och 6000 ungefär.

En sur epiphone kan du nog få för 3000 eller nåt sånt.

Ska du spela in med gitarren skulle jag nog inte köpa en gitarr för 1500-2000 spänn då det kommer vara svårt att hitta något som låter som en gitarr ska 🥰

Jag skulle nog väntat lite och sparat ihop pengar om jag var du.

Vad gäller SG/LP, gå till närmaste musikaffär och prova vilken du tycker är skönast att spela på.

Kolla också vilken du tycker är snygast, det tycker iaf jag är viktigt!

EDIT: Såg senaste inlägget, jag vet inget om koreaner, jag menar japanska kopior, från 70- eller 80-talet, så kallade lawsuit-gitarrer, otroligt prisvärda, jag har en Greco LP Custom som är hur bra som helst för de pengarna jag pröjsade, runt 5000 spänn!

Redigerat av kalaslemuren
Link to comment
Dela på andra sajter

om du lägger en nolla till efter de siffrorna du har skrivit börjar du närma dig gibson standard.... och då har du bara orginal pick-ups och en standard gitarr...les-paul går loss på mycket mer. Du kanske skall börja titta på epiphone, de är gibsons billig "kopia" och vad många brukar göra är att köpa t.ex en epiphone sg kopia och sen byta ut pick-upsen mot gibson orginal för att få en bättre ljud (dessutom får du en mycket lättare gitarr, det är trädet i kropen och halsen som gör pris skillnaden och epiphonesen brukar vara några kilo lättare)...man behöver inte hellre vara så rädd om en gitar som går loss på 3-4000 än en som kostar 25.

...om du är nybörjare så köp en som ligger runt 1.500 på din lokala musik affär och kolla verkligen att det är nåt för dig innan du börjar punga ut de stora kronarna

MVH

Micke

Redigerat av Concubine
Link to comment
Dela på andra sajter

Toki, Burny och Greco brukar ligga mellan 5000 och 6000 ungefär.

En sur epiphone kan du nog få för 3000 eller nåt sånt.

Ska du spela in med gitarren skulle jag nog inte köpa en gitarr för 1500-2000 spänn då det kommer vara svårt att hitta något som låter som en gitarr ska 😄

Jag skulle nog väntat lite och sparat ihop pengar om jag var du.

Vad gäller SG/LP, gå till närmaste musikaffär och prova vilken du tycker är skönast att spela på.

Kolla också vilken du tycker är snygast, det tycker iaf jag är viktigt!

EDIT: Såg senaste inlägget, jag vet inget om koreaner, jag menar japanska kopior, från 70- eller 80-talet, så kallade lawsuit-gitarrer, otroligt prisvärda, jag har en Greco LP Custom som är hur bra som helst för de pengarna jag pröjsade, runt 5000 spänn!

Jag talar om nytillverkning av tokai, samma hantverk som på 80 talet, dock är ju lawsuit gitarrerna inte så mång iallafall inte här i sverige, dock florerar det en massa på tex E-bay och så, om man nu vill riskera sina surt förvärvade slantar på sånt 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...