Jump to content
Annons

Focusrite Saffire Lyssningsproblem!

Recommended Posts

Yohill (oregistrerad)
Postat

Hej.

Har ett Saffire och stött på lite problem.

1. Lyssningen: Om jag höjer volymen på min dator så blir det jättestarkt direkt frånmonitorerna. Då e det inte så att jag höjer till max utan mara att jag höjer "ett steg".

2. Får inte Hörlurslyssningen till att funka! Varken från tex ITunes eller från mitt inspelningsprogram Digital Performer.

3. Har ett susande brus hela tiden som jag inte tidigare haft. Och då är det ända jag bytt ut i signalvägen från mixerbord till ljudkortet.

Någon som har tips?

Annons
Postat

Vad menar du med att om du höjer den i datorn??

I datorn så väljer du Saffire kortet. Sedan så använder du Mjukvarumixern(Saffire Control) och hårdvarureglagen för att höja/sänka.

Kom också ihåg att det finns två alternativ i Saffire Control.

1: S/Card = Soundcard

2: Track = När du producerar.

Dessa alternativ finns under loggot på höger sida av Saffire Control.

Har du Vanliga saffire eller LE??

Gå in på: http://www.focusrite.com/product/saffire/manuals/

Där finns manual på svenska i pdf format som du kan ladda ned.

🙁 PRODUCERA MERA 😉

• 7 månader senare...
Postat

Hej jag kör Win XP som OS för "Focusrite Saffire" men jag kan bara välja i win inställningen

ex utgång:

"Focusrite Saffire 1/2" eller "Focusrite Saffire 3/4" osv.. dvs sända ljudpar, inte alla 8 kanaler.. för att sedan ev i ett annan "för mig okänt program" adressera räll kanat till rätt utgång..

och ja du har jissat rätt det är inte för studiebruk, utan för att kunna spela upp ex en dvd via datorn och få ut 5.1 ljud direkt till mina 3 par slutsteg (balanserat), förslag??

sja vörstår inte riktigt skillnaden mellan "Track mode" och ljudkortsläget, jag får bara "track"-läget att fungera så att jag ex kan spela upp "stereopar 1/2" på alla kanaler eller på viklen jag vill, men inte mer...

har jag köpt fel kort är det inte meningen att kunna köra alla 8 kanaler samtidigt, sedan är det upp till mig och win att hitta ett program som omvandlar dvd:s ljud (med 5.1) till de kanaler som värkar lämpliga..

Snälla hjälp mig!, 3 dagar kvar på mitt öppna köp...

Vad menar du med att om du höjer den i datorn??

I datorn så väljer du Saffire kortet. Sedan så använder du Mjukvarumixern(Saffire Control) och hårdvarureglagen för att höja/sänka.

Kom också ihåg att det finns två alternativ i Saffire Control.

1: S/Card = Soundcard

2: Track = När du producerar.

Dessa alternativ finns under loggot på höger sida av Saffire Control.

Har du Vanliga saffire eller LE??

Gå in på: http://www.focusrite.com/product/saffire/manuals/

Där finns manual på svenska i pdf format som du kan ladda ned.

<span style='color:red'>😄 PRODUCERA MERA 😄</span>

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.