Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan!

Jo jag har funderat på att skaffa mig en Clavia nord rack 2 😄 Finns det någon här som har en? och kanske kan berätta lite om den. 😳 Jag producerar psytrance .. och vill veta om det är ett bra rack för det? alltså för den musikstilen 😄

Eller kan ni kanske rekommendera en annan synth eller rack som man kan använda till Psy-trance production!? 🙂 Tack på förhand!

Redigerat av DarkActivities
Annons
Postat

Hmm, Jag har en sådan.

Men har tyvärr ingen aning om psy-trance... har gjort lite danceorienterad musik och har då inte använt NL2'an så mycket till det, kanske slängt in en liten bas men inte mycket mer.

Dock kan jag verkligen rekommendera den, i egenskap av synt och hög ljudkvalitet. Den är lätt att hantera och låter förbaskat bra. Om man vill att det skall låta synt... Ljudkvaliteten är som sagt hög och för 3-4 tusen så är det ett kap.

Kort och gott, så leter NordLead 2'an synt, som e gjorde för 20 år sedan, fast man har ändå förvaltat den tekniska utvecklingen väl vilket gör så att den ändå passar in i dagens musik.

(så tycker jag)

Postat (redigerat)
Hmm, Jag har en sådan.

Men har tyvärr ingen aning om psy-trance... har gjort lite danceorienterad musik och har då inte använt NL2'an så mycket till det, kanske slängt in en liten bas men inte mycket mer.

Dock kan jag verkligen rekommendera den, i egenskap av synt och hög ljudkvalitet. Den är lätt att hantera och låter förbaskat bra. Om man vill att det skall låta synt... Ljudkvaliteten är som sagt hög och för 3-4 tusen så är det ett kap.

Kort och gott, så leter NordLead 2'an synt, som e gjorde för 20 år sedan, fast man har ändå förvaltat den tekniska utvecklingen väl vilket gör så att den ändå passar in i dagens musik.

(så tycker jag)

Okej det låter bra det! 😄 Tack så mycket! men jag har även tittat på en Novation Nova (rack) eller en KORG MS-2000R 😲 eftersom jag inte har testat någon utav dom så är det ett svårt beslut! 🙂

Redigerat av DarkActivities
  • 3 veckor senare...
Postat
Hejsan!

Jo jag har funderat på att skaffa mig en Clavia nord rack 2 😆 Finns det någon här som har en? och kanske kan berätta lite om den. 😱 Jag producerar psytrance .. och vill veta om det är ett bra rack för det? alltså för den musikstilen 😄

Eller kan ni kanske rekommendera en annan synth eller rack som man kan använda till Psy-trance production!? 🙂 Tack på förhand!

Jag håller inte heller på med trance men jag tror att den ultimate synthen för dig är en Access Virus, modell spelar ingen större roll...

Nordlead är en grymt bra synth, exakt som jag skiver SYNTH. Kan verkligen härma de gamla anlogerna bra och simpel att programmera på.

Har bara lekt lite med MS2000 men skall man ha de ljuden så rek jag Korg Z1 som JAG tycker är storebror.

Novation har jag inte testat (förutom då basstation).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.