Jump to content
Annons

techno


chroffa (oregistrerad)

Recommended Posts

chroffa (oregistrerad)

asså jag är inte så jättevan att dunka techno när jag gör musik, om nån tycker att jag använder genrerna pop och minimalistisk techno fel, men det var iaf det jag tänkte när jag råkade få ihop den här låten igår. kom gärna med kommentarer!

* LÅTNAMN: inget än

* ARTIST/GRUPP: jag själv

* GENRE: techno

* LÅTLÄNGD: 6.08min

* KOMPOSITÖR: jag

* PRODUCENT: jag

* EV. MEDVERKANDE: nej

* INSPELNINGSÅR: igår

* FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) 224kbs mp3

* STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) 9.85mb

* STATUS: Skiss/Färdig demo: ganska färdig tror jag

här är låten

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ta bort paden som kommer in sent i låten.. eller gör om den, flytta ner den några oktaver eller så. blir för stor kontrast gentemot resten av låten som det är nu. tror det skulle bli soft om du la på en subbig basslinga och en kraftigare baskagge o höll det sådär minimalistiskt och mörkt som man får intrycket av att det kan bli, om du förstår.. det mesta ska hända bland de låga frekvenserna om sån här musik ska funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

uhh..verkar trevligt..men mitt internet är asskumt just för tillfället..

får vänta ngra timmar innan jag lyssnar!!!

jag e rätt inne i minimaltechno just nu, så jag ser fram emot att lyssna!!

(glöm inte bort en hihat som går i shuffle bara..) 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

chroffa (oregistrerad)
ta bort paden som kommer in sent i låten.. eller gör om den, flytta ner den några oktaver eller så. blir för stor kontrast gentemot resten av låten som det är nu. tror det skulle bli soft om du la på en subbig basslinga och en kraftigare baskagge o höll det sådär minimalistiskt och mörkt som man får intrycket av att det kan bli, om du förstår.. det mesta ska hända bland de låga frekvenserna om sån här musik ska funka.

hmm jag tycker just att basen jag har är väldigt "subbig" och att den har stark volym. jag gjorde även baskaggen rätt liten, just för att jag hade basen så stark. så de inte skulle krocka när jag ville lägga basen på 1/4 slagen.

sedan så ville jag nog inte ha såndär mörk stämning. snarare att jag ska göra om början så den liknar det i slutet mer. för jag håller med om att det känns lite som två låtar i en.

Redigerat av chroffa
Link to comment
Dela på andra sajter

chroffa (oregistrerad)
Låter som filmmusik utan film, i e Datormusik.

Oklart vem som ska lyssna på detta, och när, men om det är till glädje för dig ska du såklart fortsätta på den inslagna vägen.

jag gillar filmmusik väldigt mkt faktiskt 😏 . på vilket sett menar du att den verkar så svår att passa in i någon situation?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...