Jump to content
Annons

GT-8 vs. Pod-XT vs. Tonelab

Recommended Posts

lordset (oregistrerad)
Postat

Jag ska köpa någon av dessa men det är ju en enda jungel alltså.

Jag vill spela/in allround men även mycket metal typ ala meshuggah bröl. Funkar det med vilken som helst och är det bara en smaksak i så fall? Som jag förstår det så är det mest autentiska ljudet i tonelaben men att den är lite mer begrännsad. GT-8 är svår progamerad och pod-XT är lätt med mycket funktioner?

Jag kommer att sitta mycket vid datorn och spela in i Sonar x64. Jag har testat pod och tonelab men det är svårt att avgöra på en kvarts lirande vilken som är bäst liksom.

En sista fråga är om det är någon skillnad i ljudet och finesser på Tonelab och Tonelab SE.

ps. vet att det finns flera liknande trådar men jag har liksom inte fått någon klarhet. ds.

Annons
Postat

Jag har en Pod xt och är mycket nöjd. De flesta håller med om att den ger de bästa tunga gitarrljuden. Om du vill lira Meshuggah så tycker jag valet är enkelt.

Självklart funkar den även bra till all typ av musik.

För att lajna så rekommenderar jag inte Boss då deras förstärkarsimulering inte är så bra. Dock har den bäst effekter om man kör live utan simulering.

Prova dig fram mellan Pod xt och Tonelab. Båda är bra.

Postat

För dina behov skulle jag nog säga Pod XT. Personligen föredrar jag Tonelab, men det är klurigt att få till feta moderna metaldistar med den.

Postat

Har precis sålt min tonelab eftersom jag saknade dom feta distljuden (annars lät den riktigt bra). Ska införskaffa mig en pod xt istället. Hoppas på att distljuden är tyngre och modernare i den.

//Joakim

Postat

Jag tänkte skaffa en Tonelab SE, jag är inte ute efter feta metalmattor, så de områdena behöver jag inte bekymra mig över.

Skall du skaffa en Tonelab SE, kolla in:

http://guitare.playback-europe.com/vox-tonelab_se-5501.html

Tonelab SE från England, för strax över 4100 kr, inkl. moms och frakt... Det är det överlägset billigaste jag stället jag hittat för den.

Jag kan ha missat någon detalj i priset, men jag tvivlar starkt på det.

Postat
Jag tänkte skaffa en Tonelab SE, jag är inte ute efter feta metalmattor, så de områdena behöver jag inte bekymra mig över.

Skall du skaffa en Tonelab SE, kolla in:

http://guitare.playback-europe.com/vox-tonelab_se-5501.html

Tonelab SE från England, för strax över 4100 kr, inkl. moms och frakt... Det är det överlägset billigaste jag stället jag hittat för den.

Jag kan ha missat någon detalj i priset, men jag tvivlar starkt på det.

Jisses. Det är ju ett grymt pris.

Nästan så jag blir sugen på att köpa en till :rolleyes:

lordset (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Överlägset billigast!

Guitar Bargains

Det är bara att söka.

Sidan är inte för bra för att bara sann. Site Advisor

POD XT för 2700 typ

Men ni tror alltså att jag blir nöjdast med POD XT då? Vad är den största skillnaden mellan de två? Kan vara bra att veta 🙂

Redigerat av lordset
Postat

Vi tycker alla olika och för att bli helt nöjd så måste du självklart provspela båda ordentligt innan köp. För mig passar Pod-xt bäst.

Googla på pod xt vs tonelab, så får du massor med träffar som beskriver skillnader mm.

Postat
Överlägset billigast!

Guitar Bargains

Det är bara att söka.

Sidan är inte för bra för att bara sann. Site Advisor

POD XT för 2700 typ

Men ni tror alltså att jag blir nöjdast med POD XT då? Vad är den största skillnaden mellan de två? Kan vara bra att veta 😎

Hmm, jag kollade priset där.

Visst, de är sjukt billiga med grundpris på 396€ för en Tonelab SE, men sedan slänger de plötsligt på 90(!)€ i fraktkostnad från Holland till Sverige, UPS. Inget annat fraktsätt fanns att välja på.

Nu är man plötsligt uppe i 486,5€, och då är man uppe i 50€ över http://guitare.playback-europe.com/vox-tonelab_se-5501.html

😉

HiFi (oregistrerad)
Postat

Hej.

Min uppfattning:

GT-8: Rent gitarrljud eller för bra chorus och andra effekter. Inte så angenäm dist.

Tonelab: Bra "halvdistade" ljud.

POD XT: Passar för fetare distljud.

Vänligen

Anders E

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.