Jump to content
Annons

Country


Melinda

Recommended Posts

Annons

Bra röst för country tycker jag du har och när rytmen sen kommer igång funkar väl gitarren också...bra stämsång men när rösten och gitarren ligger nakna i början så funkar inte riktigt gitarrspelet(och det är aningen ostämt också)....annars riktigt soft

karl :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra röst för country tycker jag du har och när rytmen sen kommer igång funkar väl gitarren också...bra stämsång men när rösten och gitarren ligger nakna i början så funkar inte riktigt gitarrspelet(och det är aningen ostämt också)....annars riktigt soft

karl :rolleyes:

Tack Karl! Det är en aningen oproffessionell inspelning, jag har gjort allt själv och jag är ingen proffsgitarrist :rolleyes: Det ska göras en bättre produktion framöver med en riktig gitarrist, med Steel gitarr osv, men jag ville ha lite reaktioner på låten.

//Melinda

Link to comment
Dela på andra sajter

1- country är missriktade...skulle nog hellre påstå att det är en skön blandning som är mer åt singer/songwriter hållet...men va vet jag

2- fruktansvärt vacker sång röst och gillar verkligen inspelningen av den...väldigt ren och klar samma gäller för kören

3-fixa guran i början...ostämd och alldeles för framträdande...likaså i resterande av låten men speciellt i början och känns en anningen otajt

4-låten är riktigt bra mjuk o skön...men mixandet är tyvär inte likaså. Ner med guran, fram med trummorna(furutom crashen/highhat slagen när man drar igång låten...blir lite högt då), ner med "bön-burken"(börjar bra men vid 1:37 tog den min högra högtalare som gisslan och vägrade ge tillbaka den tills 3:30 😆)

5-det här är ju bara mitt tycke men skulle verkligen vara effektful i avslutningen att det är bara rösten som seglar ut istället för gitarren som avslutar

6-fortsätta jobba på den så har ni nog en hit...jag skulle inte bytta radiokanal när den kom på iallafall.

MVH

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

1- country är missriktade...skulle nog hellre påstå att det är en skön blandning som är mer åt singer/songwriter hållet...men va vet jag

Jomenvisst är det Country. 😄

***

Annars håller jag med om det som Concubine-Micke skriver. Hela vägen.

RIKTIGT bra röst! Och bra låt.

...du får jobba vidare, men det har du ju redan hajjat 😛 Se till att göra den naken och rå, och inte plastig och själlös i produktionen bara.

Kör hårt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra sångröst och stämmorna sitter snyggt tycker jag, men som flera tidigare påpekat så låter gitarren inge vidare. Bra låt också, så med en bättre gitarr och gitarrist så blir det nog ruggigt fint det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

1- country är missriktade...skulle nog hellre påstå att det är en skön blandning som är mer åt singer/songwriter hållet...men va vet jag

2- fruktansvärt vacker sång röst och gillar verkligen inspelningen av den...väldigt ren och klar samma gäller för kören

3-fixa guran i början...ostämd och alldeles för framträdande...likaså i resterande av låten men speciellt i början och känns en anningen otajt

4-låten är riktigt bra mjuk o skön...men mixandet är tyvär inte likaså. Ner med guran, fram med trummorna(furutom crashen/highhat slagen när man drar igång låten...blir lite högt då), ner med "bön-burken"(börjar bra men vid 1:37 tog den min högra högtalare som gisslan och vägrade ge tillbaka den tills 3:30 😱)

5-det här är ju bara mitt tycke men skulle verkligen vara effektful i avslutningen att det är bara rösten som seglar ut istället för gitarren som avslutar

6-fortsätta jobba på den så har ni nog en hit...jag skulle inte bytta radiokanal när den kom på iallafall.

MVH

/Micke

Hej Micke! Tack så mycket för din insiktsfulla kritik, det hjälper mig verkligen i arbetet framöver med den "riktiga" produktionen.

Hehe, om det inte låter country nu så ska den "göras" country, tro mig 🥰 Jag gillar countrygunget och jag har den rösten, så jag tror det kommer bli väldigt bra.

Haha, jag ska ta ett snack med bön-burken att den får hålla sig mer i bakrunden och inte ta några gisslan 🥰

Kul att du gillar helheten, och jag tror verkligen också på den här låten, tack för ditt inlägg!

Mvh Melinda

Link to comment
Dela på andra sajter

jo visst är hjälp trevligt va...har fått mycket från folk här på forumet och ser själv hur man lyckas bättre för varje låt man gör....själva mixandet och slut redigering av en låt kan vara "själsdödande" speciellt när man vet hur den skall låta i huvudet och inte lyckas få fram det. Men en bra låt är en bra låt och det är den här. Blir kul att höra hur den utvecklas...men snälla snälla överarbeta den inte...den låter riktigt bra naken som den är

MVH

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jomenvisst är det Country.  😱

***

Annars håller jag med om det som Concubine-Micke skriver. Hela vägen.

RIKTIGT bra röst! Och bra låt.

...du får jobba vidare, men det har du ju redan hajjat 🥰 Se till att göra den naken och rå, och inte plastig och själlös i produktionen bara.

Kör hårt!

Jag ska ta ett snack med min producent så den blir varm och naken, det är så jag också vill ha den, gillar inte plastiga produktioner.

Tack för att du lyssnade och jättekul att du gillade låten och rösten 🥰

Mvh Melinda

Link to comment
Dela på andra sajter

Country är inte min favoritmusik, men lite skitigt så där så gilalr jag det.

Jag instämmer med ovanstående var är skönheten i arrangemanget. Gitarren låter bokstavligen illa ostämd och alldeles för torr. Kómpet och rytmiken håller inte heller. Vad är det för beat egentligen? Låter tyvärr inte så kul. Det som låter kul är din röst. Mycket bra sjunget 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Country är inte min favoritmusik, men lite skitigt så där så gilalr jag det.

Jag instämmer med ovanstående var är skönheten i arrangemanget. Gitarren låter bokstavligen illa ostämd och alldeles för torr. Kómpet och rytmiken håller inte heller. Vad är det för beat egentligen? Låter tyvärr inte så kul. Det som låter kul är din röst. Mycket bra sjunget  😄

Hej Egghuvud(känns dumt att skriva men det är ju ditt namn... 😛

Jag är glad att du gillar min röst iaf och förhoppningsvis även låten när den fått en riktig produktion. Som jag skrev tidigare så är detta endast en "slask" kan man säga, för att jag ska få lite idéer och tips om hur jag ska göra produktionen och även för att höra vad ni tycker om själva låten. Jag har därför inte lagt ner mycket tid på produktionen(har inga bra grejer själv heller, bara en porta) utan kompet är mest till för att få en bild av hur låten går. Jag är ingen världsbäst gitarrist heller, en annan person kommer spela på riktiga produktionen senare.

Mvh Melinda

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...