Jump to content
Annons

Det skrapar i mina monitorer vad kan det bero på?


Björklund

Recommended Posts

Annons

Skulle nåt element vara trasigt så skulle det dista så fort energin i musiken är tillräcklig. Det är inte så att nivån från cd-spelaren är för högeller att du har kopplat den lite fel eller så?

Ge lite mer info om vad du har för prylar och hur du kopplat så är det lättare att fundera eventuella felkällor osv.

Centrala är väl att fundera ut om det konstant är så här eller bara om det är genom din CD. Inte sällan så distar ju vissa sekvenser även på CD's som släpps av de största bolagen pga extrem volymkåthet.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror det är ett inbyggt och övervakat störningsfilter som styrs av huruvida tillverkaren av dina högtalare gillar musiken som spelas i dom...via en Kinesisk agent inne i dom...

skämt åsido, hur har du kopplat skiten,genom en mixer eller en vanlig förstärkare,skojar du eller är detta ett verkligt problem,ange i så fall lite mer omkring dina omständigheter o utr. etc! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

INget skämt här!

Har blivit lite orolig att det skulle vara så att de är sönder! kör dem genom ett externt ljudkort (mindprint trio) annvänder de till ljudredigering mm. Vad kan man kopplat fel då? kan sladdarna sitta fel? något speciellt sätt det ska sitta på? Det är ett par PHONIC monitorer! Vad modellen heter kan jag ite säga på rak arm! Tänkte bara att det var att monitorera tog fram det dåliga i låten! Så är väl det? eller har jag fattat helt fel!

tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det säkert att det är monitorerna som låter konstigt? Det är inte så, att det är något annat i rummet som ger resonans vid vissa frekvenser när det blir tillräckligt högt ljud...?

Låter det likadant i båda, eller är det bara den ena?

Om det skrapar från baselementet, så är någonting fel - och det kan handla om en talspole som är på bommen eller kanske snarare är på väg att ge upp... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...