Jump to content
Annons

Cubase / EZdrummer


mogge

Recommended Posts

Hallå

Ska först och främst säga att jag är rätt grön på cubase och har bara använt det till att spela in gitarrslingor från guitarporten med.

Inhandlade och installerade igår EZdrummer på datorn. Nu undrar jag lite hur man får igång själva EZdrummer i Cbase. Såg att det laddades in under uppstarten av cubase men hittade inga menyer eller dylikt. Kikade under plugins men där fanns bara "de vanliga". Tacksam för svar.

/mvh mogge

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för hjälpen elmaco.

Till de andra härligt sarkastiska inläggen så ja jag har manualen till cubase, den ligger nog på vinden någonstans tyckte det var lite smidigare att fråga på ett forum. Kalla mig gärna lat. Till EZdrummer tillhörde det ingen fysisk manual utan ett pdfdokument som inte innehåll någon info om hur man startar programmet.

Tyckte jag nämde att jag är rätt grön på cubase också, mest för att slippa sarkasm och ironi.. 🥰

Redigerat av mogge
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för hjälpen elmaco.

Till de andra härligt sarkastiska inläggen så ja jag har manualen till cubase, den ligger nog på vinden någonstans tyckte det var lite smidigare att fråga på ett forum. Kalla mig gärna lat. Till EZdrummer tillhörde det ingen fysisk manual utan ett pdfdokument som inte innehåll någon info om hur man startar programmet.

Tyckte jag nämde att jag är rätt grön på cubase också, mest för att slippa sarkasm och ironi.. 🥰

Tyvär är det en sådan tendens på detta forum, att så fort nån ställer en fråga så blir man ofta anklagad för att vara pirat. Jag pekar inte på någon här, men ja tycker att det är rätt onödigt oftast.

Men iallafall, som Elmaco sa, du aktiverar den i VST-Plugins. Den borde dyka upp i listan där när du installerat.

Sen skapar du ett nytt midispår och väljer EZdrummer som output så får du lite ljud också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvär är det en sådan tendens på detta forum, att så fort nån ställer en fråga så blir man ofta anklagad för att vara pirat. Jag pekar inte på någon här, men ja tycker att det är rätt onödigt oftast.

Skriver signaturen pirateKING... 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvär är det en sådan tendens på detta forum, att så fort nån ställer en fråga så blir man ofta anklagad för att vara pirat. Jag pekar inte på någon här, men ja tycker att det är rätt onödigt oftast.

Skriver signaturen pirateKING... 😉

Kapning av tråd på gång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, steg för steg:

  • Skapa/öppna ett projekt
  • Öppna VST Instruments-panelen med F11
  • Klicka på en av de tomma slotsen (där det står "no instrument")
  • Välj EZdrummer

Nu laddas ezdrummer in i den VSTi-slot du valt. Skapa ett MIDI-spår, välj EZdrummer som utgång på spåret. Sen är det bara att klicka-dra-släppa grooves från ez till ditt midispår.

Cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...