Jump to content
Annons

Broomstick Bass


spaceman

Recommended Posts

Hur är det med Broomstick Bass. Om man köper 1 st licens är den isåfall nodlåst på den pc:n man installerar den på eller kan jag installera Broomstick Bass

på max två pc/hostar ? Typ som man kan göra med EZ drummer & Melodyne.

Misstänker att Steinberg har ögonen på Broomstick Bass och Bornemark nu när

Virtual Bassist säkert ska uppgraderas till Virtual Bassist 2 precis som Groovie Agent 2, Virtual guitarist 2 mfl där Bornemark ligger bakom. Det suger att den nuvarande Virtual bassist inte kan hantera polyfoni (fler strängar samtidigt). Det kan Broomstick Bass även om effektdelen i Broomstick Bass inte är lika bra som

i Virtual bassist. Så varför inte göra två flugor på smällen samtidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Följde det inte med nåt licensavtal då du köpte den? Det borde stå där ju 🙂

Fast Bornemark har ett eget forum på KVRaudio.. Du kan ju fråga han direkt där om du vill http://www.kvraudio.com/forum/viewforum.php?f=97 🙂

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Hur är broomstick bass jämfört med virtual bassist? Det är iaf avsevärt mycket billigare. De har ju sänkt till $99 nu. Föresten finns det någon demo till virtual bassist, jag hittar iaf ingen.

Broomstick Bass är byggd på enskilda samplingar som spelas upp med inbyggda automkomp-stilar, medan Virtual Bassist är byggd på loopar. Broomstick är alltså betydligt roligare om man vill kunna spela själv också, i stället för att bara förlita sig på det som andra har valt att spela... 🙂

http://www.bornemark.se/ är platsen - och för det nya, låga priset, är BB verkligen ett kap! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Går det inte att göra riffen i cubase och sedan låta basspluggen spela upp riffet?

Känns som om det bara diskuteras om att spela själv eller använda färdiga loopar.

Det är det jag menar med att spela själv... 😄

Du spelar in ett baskomp själv på ett midispår - och låter sedan det midispåret spelas upp med BB som ljudkälla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det inte att göra riffen i cubase och sedan låta basspluggen spela upp riffet?

Känns som om det bara diskuteras om att spela själv eller använda färdiga loopar.

Det är det jag menar med att spela själv... 😄

Du spelar in ett baskomp själv på ett midispår - och låter sedan det midispåret spelas upp med BB som ljudkälla.

ah ok då menar vi samma 😲

Fast när jag menar att spela själv då menar jag att lira på en bas 😎

Går det att använda pluggen till det oxå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...