Thir13teen Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 Jag vill köra en låt i Reason och Cubase samtidigt med hjälp av Rewire. Jag har sångpålägg i Cubase och ljudmattan i Reason. Grejen är att i reason är låten i 98bpm, och i cubase 120bpm, trots att låten går precis lika fort om man lyssnar på låten i respektive separata program. Det skapar stora problem när jag ska köra Rewire därför att Reason-dokumentet går automatiskt upp till 120bpm därför att Cubase-dokumentet är 120bpm, och resultatet blir att reason-musiken spelas upp mycket snabbare än sången i cubase. Om jag försöker dra ner reason-dokumentets bpm till ursprungliga 98bpm så försöker cubase apa efter och flyttar allting huller om buller. Måste ha hjälp!! Tack på förhand.
Linus Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 Vilket program har du gjort fel i? Cubase? 😉 Dvs. låten går i 98 BPM och inte 120? Har du klippt audiospår och grejsat i Cubase? Känns som den snabbaste lösningen är att du bouncar dina audiospår i Cubase utan effekter, startar ett nytt Cubaseprojekt i 98 BPM och importerar in dina bouncade ljudfiler där istället.
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 6 november 2006 Postat 6 november 2006 Linus sa: Känns som den snabbaste lösningen är att du bouncar dina audiospår i Cubase utan effekter, startar ett nytt Cubaseprojekt i 98 BPM och importerar in dina bouncade ljudfiler där istället. Eller väljer "fixed tempo" och skriver in BPMet i cubase.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.