Jump to content
Annons

Logic Express-trial till Intel-Mac?


TacoBodin

Recommended Posts

Har på gång att köpa nytt inspelningsprogram. Vet bara inte vilket 😮 . Det står mellan Live, Logic och Cubase. Jaa har provat Live å tycker de ää skitfränt! 😲 När det kom att prova Logic har jag hittat en demo, fast det står att den inte fungerar på intel-macar.

Någon som har en aning om vart jaa kan få tag på en intel-mac-fungerande demo/trial av logic express??

Skulle vaa snällt...

OBS!! Har ni nåt att säga om vilket program ni tycker är bäst kan ni gärna säga det med....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

cubase går bort direkt i min rankning..

live känns inte tillräckligt än

Logic däremot är ett dunderprogram, och e toppen!!!

logic express är inte dyrt alls!!!

kolla macoteket.se

eru student får du 50% på all mjukvara på mecenat.se

alltså applemjukvara!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Äre någon som kan ge mej ett par för- och nackdelar med Logic?? Skulle vara jättebra så att jag snart kan bestämma mej...... 😉

Fördelar: Smidigt arbetsflöde, bra pluggar, bra midi hantering,

Nackdelar: Stöder inte VST bara AU(går att lösa med adapter från FXpansion), saknar ES2 och space designer.

Fler nackdelar har jag inte kunnat peka ut för mig själv i alla fall.

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

[...] saknar ES2 och space designer.

Lite förtydligande; detta är två pluggar som följer med Logic Pro, men som inte finns i Expressversionen. Dvs detta är egentligen bara en nackdel när man jämför Express och Pro, och inte när man jämför t ex Logic och Cubase. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...